ارزیابی پژوهش‌هایی که بتازگی منتشر شده حاکی از آن است که در آینده نزدیک، جوانان جهان اسلام دو برابر بیشتر از گذشته در صنعت گردشگری هزینه خواهند کرد و موجب جهشی در صنعت گردشگری اسلامی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۵۸

برخی پیشبینیها از افزایش 300 میلیون دلاری این صنعت روایت میکند.

طبق این پژوهش، عربستان سعودی، مالزی و ترکیه اصلیترین مقصد مسلمانان جوان در جهان اسلام هستند و بیشتر گردشگرها هم از کشورهای اندونزی (پرجمعیتترین کشور جهان اسلام)، مصر و قزاقستان و آسیای جنوبی هستند.

تومویوکی ایزوکا، پژوهشگر ژاپنی موسسه تحقیقاتی یانو میگوید انتظار میرود شمار مسلمانهایی که به ژاپن سفر میکنند هم افزایش یابد و انتظار دارند تقاضا برای غذای حلال در این کشور افزایش یابد.

طی سالهای اخیر، فرودگاه ها، رستورانها و هتلها در سراسر جهان در تلاش بودهاند که امکانات متناسب با مسلمانان مانند نمازخانه و فروشگاههای غذای حلال را ایجاد کنند.

فاضل بهارالدین، مدیر اجرایی حلال تریپ میگوید مسلمانان میانسال عموما سالی یکبار در گروههای خانوادگی مسافرت میکنند، اما جوانان مسلمان 20 تا 36 ساله، چندبار در سال به سفر میروند. او میافزاید: این نسل از جوانان مسلمان در حال افزایشاند؛ خواهان تجارب مهیج هستند و به مکانهایی میروند که کمتر مورد استقبال والدینشان بوده است.

به گفته این متخصص صنعت توریسم، هزینههای سفر جوانان مسلمان در مقایسه با نسلهای پیش، کمتر است؛ اما چون سالانه چند بار سفر میکنند مخارج سالانه سفرهایشان بیشتر میشود. به گفته او، طی پنج تا ده سال آینده، مسلمانان بخش بیشتری از درآمد خود را صرف سفر و گردشگری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها