با نگین معتضدی بازیگر سینماو تلویزیون

نخواستم یک شبه ره صد ساله بروم

نگین معتضدی بازیگر مستعد نسل جوان سال‌های اخیر در تلویزیون وسینما بوده است. اواین روزها در دو سریال سارقان روح و کوبار بازی دارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۷۵

معتضدی در این دو سریال دردو نقش متفاوت ظاهر شده که نشان از تواناییهای بازیگری اوست. او سال قبل در فیلم پرفروش ساعت 5عصر مهران مدیری بازی داشت. سریال سارقان روح در ژانر پلیسی معمایی به موضوع ریشهیابی فرقههای نوظهور و آسیبهای اجتماعی میپردازد. معتضدی با انتخابهایش در بازیگری نشان داده توانایی ایفای انواع و اقسام شخصیتها را در ژانرهای مختلف دارد. شخصیت خاکستری دختر قربانی در سریال تکیه بر باد، وکیل جوان و زبر و زرنگ ویلای من، زن اشرافزاده سریال گذر از رنجها از جمله این آثار هستند. خلسه، شوخی میکنم، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، فاخته، خیابان یکطرفه و راه شیری از جمله کارهای بازیگری معتضدی است.

روزهای پر کاری را در تلویزیون تجربه میکنید؟

دو سریال کوبار و سارقان روح با فاصله از هم فیلمبرداری شدند و پخش همزمانشان باعث شده که من بازیگر پر کاری به نظر برسم. هردوی این کارها سریالهای خوب و جذابی است. من همیشه تلاش میکنم با دقت نقشهایم را انتخابکنم و این دو نقش هم برای من جذابیتهای زیادی داشتند.

با فریدون حسنپور هم در سریال گذر از رنجها تجربه موفقی داشتید...

فریدون حسنپور کارگردان کار بلد و با تجربهای است و به کارش تسلط دارد و از معدود کارگردانان سینما و تلویزیون ماست که بلد است در فضای بومی سریالهای خوش ساختی بسازد. در کوبار هم فضا و جغرافیای سرسبز شمال نقش مهمی در ایجاد درام دارد.

در تلویزیون و در سریالهایی نظیر تکیه بر باد و همین سریال سارقان روح این فرصت را پیدا کردید که در قالب دو نقش خاکستری جذاب که جای کار زیادی دارد بازی کنید...

بله، نقش خوبی را در سریال تکیه بر باد بازی کردم و مردم هم از سریال و هم از بازی من استقبال کردند. افسانه سریال سارق روح، قرابتهایی با نقشم در سریال تکیه بر باد دارد در واقع شباهت اصلی این است که هردوی اینها نقش بازی میکنند و خود واقعیشان را مخفی میکنند. در سریال تکیه بر باد دختر تلاش زیادی نمیکرد که خودش را خیلی مثبت و موجه نشان بدهد، اما افسانه در سریال سارقان روح تلاش میکند حالت فرشتهآسایی به خودش بدهد و خیلی مثبت و موجه جلوه کند. او قرار است فرشتهای باشد که میآید و احساس امنیت و آرامش را به آدمها منتقل میکند. در ادامه روند داستان سریال متوجه میشویم که اصل ماجرا چیز دیگری است.

با این وجود در مواجهه اول افسانه تا حدی خاکستری دیده میشود...

بله، اما شخصیت منفی ندارد و کاری که انجام میدهد برای گول زدن و از بین بردن آدمها نیست و به کارش اعتقاد دارد و معتقد است راه رستگاری آدمها است و به چشم ابزار و وسیله به آدمها نگاه نمیکند.

ایفای نقشی که در ساختار داستان فیلمنامه ویژگیهای نقش در نقش دارد،کار دشواری است؟

چیزی که در بازیام در نقش افسانه در این سریال قابل طرح است این مساله است که وجوه مثبت شخصیت افسانه جزو واقعیت وجودیش است و نقش بازی نمیکند . او به کارش ایمان دارد و فکر نمیکند با عملی که انجام میدهد زندگی شخصی را نابود میکند و تصورش خوشبخت کردن آدمها است.

در قسمتهای نخست سریال موقعی که مامور اطلاعاتی برای تحقیقات نزد مادر افسانه در شهرستان میرود. با بخشی از شخصیت او نیز آشنا میشویم...

افسانه با آمدن به تهران و تشکیل زندگی جدیدی تلاش میکند گذشتهاش را فراموش کند. زیرا گذشتهاش را تاریک و ناامن میبیند و به همین دلیل از شهر محل زندگیش به تهران میآید.

آنچه مادر افسانه در ملاقات با افسر اطلاعاتی مطرح میکند تصویر چندان تاریک و ناامنی به نظر نمیرسد...

اگر این زن آنطور که ادعا میکند مادر خوبی بوده است. چرا یک سال از حال و احوال دخترش بیخبر است؟

بنابراین رفتار مادر را نقد میکنید؟

همینطور است. چون اگر مادر خوبی بود نمیگذاشت دخترش از خانه فرار کند. افسانه اصلا بهدنبال تشکیل یک زندگی تازه نبوده و برای فرار از زندگی نابسامانش تن به چنین کاری داده است. ترس از زندگی گذشته همواره افسانه را تعقیب میکند. اکثر آدمهایی که جذب فرقههای نوظهور میشوند از تنهایی و بیکسی جذب چنین جریاناتی میشوند و تنهایی آنها را به دامان این کارها سوق میدهد. ذهنهای این آدمها معمولا آماده نقشپذیری است و چون پشتوانه فکری قابل اطمینانی ندارند. بسرعت پذیرای عقاید خرافی و انحرافی میشوند.

بنابراین داشتن خانواده و تکیهگاه سدی است که از انحراف جوانها و افتادن به دام فرقههای خرافی جلوگیری میکند؟

بله، همینطور است. آدمهایی که جذب فرقهها میشوند در اصل بهدنبال پیدا کردن تکیه گاه عاطفی هستند.

بهعنوان یک بازیگر جوان فرصت همبازی شدن با هنرمندانی چون فرامرز قریبیان و مهدی فخیمزاده، دانیال حکیمی، پژمان بازغی و مهران مدیری را داشتهاید. این همکاری برایتان چه دستاوردهایی داشت؟

برایم یک افتخار بزرگی بود که با این بزرگان بازیگری همبازی شوم که سابقه کاریشان زیاد است و همه اینها سالها است که در سطح اول بازیگری فعالیت میکنند. بهواسطه سابقه تدریسی که مهدی فخیمزاده دارد در کنارش بودن درست عین گذرانیدن واحدهای آموزشی بازیگری است. با دقت به بازی بازیگران روبه رویش نگاه میکند و اگر کمکی خواسته شود با کمال میل انجامش میدهد. سایر هنرمندانی هم که نام بردید به بازیگران نقش مقابلشان کمک میکنند.

با مهران مدیری تجربه خوب و موفقی در ویلای من و این اواخر در فیلم سینمایی ساعت 5 عصر داشتید، آیا از این همکاریها احساس رضایت دارید؟

فیلم ساعت 5 عصر اکران موفقی داشت و نقشم هم بین مردم خیلی دیده شد . حضور در سریال ویلای من یک موقعیت خوب کاری بود. یکی از آرزوهایم حضور در کارها و بازی برای مهران مدیری بود. کار با مهران مدیری سخت است و دشواریهای خاص خودش را دارد. ایشان مدل خاصی خودشان را از بازیگران میخواهند. قبل از حضور در ویلای من، کار طنز انجام نداده بودم و فکر نمیکردم بتوانم در بازی طنز موفق باشم. البته در ویلای من هم طنز بازی نکردم و حضور جدیام باعث میشد موقعیتهای طنز به وجود بیاید.

احمد محمداسماعیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها