توهین به سبک نخست‌وزیر اسرائیل

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که اخیرا به همراه همسرش میزبان یک ضیافت شام از همتای ژاپنی خود و همسرش بود، در اقدامی توهین‌آمیز برای او در ظرفی به شکل یک کفش دسر گذاشت.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۳۶

به گزارش ایسنا، یک دیپلمات اسرائیلی که سابقه خدمت در ژاپن را داشته در مصاحبهای به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: این یک تصمیم احمقانه ناشی از بیتفاوتی است. این رفتار مثل این میماند که یک میزبان برای مهمان یهودی خود در ظرفی به شکل یک خوک شکلات بیاورد.

او تاکید کرد: در فرهنگ ژاپن هیچ چیز منفورتر از کفش نیست. هیچ فرهنگی روی میز غذا کفش نمیگذارد. اگر این کار شوخی بوده از نظر ما شوخی قشنگی نبود. من میتوانم بگویم که این رفتار نخستوزیر ما، برخورنده است.

شینزو آبه، نخستوزیر ژاپن و همسرش چند روز پیش در تاریخ دوم می در ضیافت شامی به میزبانی بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل و همسرش در جریان سفر به اراضی اشغالی حضور یافتند.

گزارش شد که غذای سرو شده در این ضیافت شام توسط یک سرآشپز بسیار مشهور اسرائیلی به نام سجیف موشه تهیه شده بود.

موشه در صفحه اینستاگرام خود عکسی از این ضیافت شام منتشر کرد که در آن کفشها در حالی که این دو نخستوزیر و همسرانشان برای عکاسی جلوی دوربین ایستادهاند، روی میز گذاشته شدند.

این سرآشپز در پست دیگری توضیح داد که این ظروف به شکل کفش از جنس فلز بوده و در عین حال دسر شکلاتی مخصوص داخل آن را نشان داد.

این انتخاب عجیب برای ریختن دسر در ظرفی به شکل کفش نه فقط باعث تعجب دیپلماتها شد بلکه بسیاری از کاربران رسانههای اجتماعی نیز از این کار شگفتزده شده و از آن انتقاد کردند.

ژاپنیها هرگز در داخل خانه کفش نمیپوشند و از مهمانانشان نیز انتظار دارند که از این رویه تبعیت کنند و به هنگام ورود به آپارتمان و خانه کفشهایشان را دربیاورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها