با تشدید بحران آب در شهرهای مختلف مکزیک، شرکت ایسلا اوربانا با کمک مردم و دولت، به نصب سیستم‌های ذخیره آب باران روی آورده است. این شرکت قصد دارد از طریق جمع‌آوری آب باران، مشکل کم‌آبی گسترده مردم در شهر مکزیکوسیتی و دیگر شهرهای مکزیک را رفع کند.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۰۵

مکزیک یکی از کشورهایی است که با چالش کمآبی روبهروست. بسیاری از مردم این کشورِ واقع شده در آمریکای شمالی، به دلیل کمبود درآمد، زندگی در محلههای غیررسمی و دسترسی نداشتن به آبهای سالم، به بیماریهای انگلی و اسهال مبتلا شدهاند.

جالبتر آنکه بیش از 20 درصد درآمد مکزیکیها به تامین آب اختصاص پیدا میکند، طوری که بیش از ده میلیون مکزیکی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند و مکزیکو سیتی، پایتخت این کشور، در فهرست شهرهای با بحران شدید آب قرار دارد.

اما این امر به دلیل کمبود منابع آب طبیعی نیست؛ چراکه در این شهر به جای مانده از تمدن باشکوه ازتک، باران در پنج ماه از سال میبارد و سیلابهای فراوانی جاری میشود. مشکل اصلی در نبود زیرساختهای مناسب شهری و سوءمدیریت آب است. در مکزیکوسیتی بیش از 70 درصد آب از آبخوانها استخراج میشود؛ این در حالی است که آب ورودی به این آبخوانها بسیار کمتر از این میزان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها