واکنش فدراسیون به بازنگشتن ملی‌پوشان کبدی از مسابقات استرالیا

آنها خاک ایران را با هیچ کجا عوض نمی‌کنند

مراجعت نکردن دو ملی‌پوش کبدی و خونسردی فدراسیون. سال قبل بود که پس از نایب قهرمانی تیم شهرداری تبریز در رقابت‌های سرکل کبدی جام باشگاه‌های آسیا، فدراسیون تصمیم گرفت این تیم را که بیشتر بازیکنان آن ملی‌پوش بودند راهی کاپ جهانی در ملبورن استرالیا کند.این اتفاق افتاد و شهرداری تبریز راهی این رقابت‌ها شد، اما پس از بازگشت تیم به ایران مشخص شد دو نفر از ملی‌پوشان در استرالیا مانده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۳۴

از همان ابتدا شایعه پناهندگی این دو ملیپوش مطرح شد، اما وقتی با رئیس فدراسیون تماس گرفتیم او با اطمینان گفت: «آنها بر میگردند،خیالتان راحت.» او این را گفت و ادامه داد:«دو نفر از بازیکنان تیم شهرداری تبریز برای حضور در لیگ انتخاب شدهاند. البته این نفرات ویزا دارند و مشکلی از این بابت وجود ندارد و قرار است برای لیگهای جهانی انتخاب شوند. هرگز بحث پناهندگی که در بعضی از رسانهها عنوان شده مطرح نیست. این دو بازیکن به ایران برمیگردند و احتمالا در سه چهار روز آینده وضعیتشان مشخص میشود.»

از او سوال کردیم که این ملی پوشان حتما برمیگردند و دنبال پناهندگی نیستند که او گفت: «آنها برمیگردند و اینکه عنوان شده بهدنبال پناهندگی هستند اصلا درست نیست. مثل این است که بگویید میخواهم فردا بمیرم! من هنوز نمردهام چطور میخواهید بگویید من مرده ام! زود است بخواهیم در اینباره صحبت کنیم؛ باید 15 یا 20 روز بگذرد.»

با این حال با سرمربی تیم ملی و سرمربی شهرداری تبریز هم تماس گرفتیم تا او نیز درباره بازنگشتن شاگردانش توضیحات لازم را بدهد. مجید بهرامی در این باره گفت:«این دو نفر یک هفته تا ده روز از مهلت ویزای اقامتشان در استرالیا مانده است. ظاهرا کمیته فنی مسابقات آنها را پسند کرده و به ما گفتهاند قرار است در یک تست باشگاهی حضور پیدا کنند.»

از او سوال کردیم این نفرات چطور برای این باشگاه انتخاب شده اند که او گفت:«نمی دانم و اصلا اطلاعاتی از این باشگاه ندارم. از اینها تست میگیرند و بعد از آن مشخص میشود که حتی شاید در تیم استرالیا هم بازی نکنند و بعد از تستگیری مربیانی از کشورهای انگلستان، استرالیا، کانادا یا آمریکا آنها را انتخاب کنند، اما انتخاب آنها برای پیوستن به این باشگاهها صددرصد نیست و امکان دارد در لیگهای انگلیس، کانادا یا استرالیا بازی کنند.»

در حالی که ملیپوشان کبدی ایران در استرالیا ماندهاند از بهرامی سوال کردیم آیا آنها نباید با مسئولان تیم ملی برای ماندن هماهنگ میکردند که او گفت: «چرا به ما گفتند کمیتهای آنجا بود که چنین برنامهای برای انتخاب بازیکنان در لیگ دارند و آنها هم ماندند که یک پولی هم گیرشان بیاید! این نفرات بازیکنان ارزنده تیم ملی کبدی هستند و یک وجب از خاک ایران را با کل دنیا عوض نمیکنند و این را مطمئن باشید که به ایران باز میگردند. برای ماندن هم این احتمال وجود دارد که ویزای آنها برای حضور در تستها تمدید شود که این مساله ظرف ده روز آینده مشخص میشود که ماندگار هستند و دو سه ماهی در لیگ آنجا بازی میکنند یا برمیگردند. قرار نیست این نفرات در استرالیا بمانند و چون بحث لیگ و پول بود ماندند. در ضمن این دو نفر کار و زندگیشان در ایران است. یکی از آنها تاجر خرید و فروش ماشین است و زندگیاش اینجاست و لزومی ندارد در این کشور بماند و قطعا به ایران باز خواهند گشت.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها