الیوم کاغذ رسید در جایی به نام سالن اجلاس سران که محل برگزاری اهم جلسات رجال و سیاسیون حکومت است گویا جلسه اعاظم خدام مملکت و وزرا و مدیران ارشد بوده و جناب رئیس‌الوزرا بر اریکه به سخن گفتن بوده‌اند و به ارائه آمار مشغول.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۰۴

نوبت به آمار اشتغال از طریق فضای مجازی رسیده که جناب روحانی اداما... ظله فرمودهاند دو میلیون جوان از این طریق بر سر کار رفتهاند و چنان و بهمان و در همین حین گویا فیلمبرداری شیطنت کرده و بر چهره مبارک وزیر جوان و بالابلند زوم فرموده و وزیر جوان به محض شنیدن دو میلیون شغل ابرو در هم کشیدهاند و تعجب محکم فرمودهاند .

همین سه ثانیه چنان توفانی در غریبستان فضای مجاز بر پا کرد که بادهای صد و بیست روزه سیستان با کهورهای شورگز نمیکنند.

البت وزیر محترم کاغذ مرقوم داشتند که رقم راپورت مکتوبه ما 200 هزار بوده که رئیسجمهور محترم بر اثر خستگی 200 هزار را دو میلیون خواندهاند. به محض وصول این خبر متمم، دورود فرستادیم بر روان اجداد رئیسجمهور محترم که با خود اندیشیدیم که ببین میرزا ادریس خان یاد بگیر بنده خدا معلوم نیست چند صبح از خواب بیدار شدهاند و به رتق و فتق امور مملکتی مشغول بودهاند که 10 صبح 200 هزار را دومیلیون نفر خواندهاند. از عواقب این توفان عدهای جماعت طنازان قلم به دست شدند و بسیار نوشتند و فوقالنهایه خنده فرمودیم.

عدهای نگاشته بودند بزرگوار رقم اشتغال را گویا به ریال خواندهاند و به دلیل همین با یک صفر بیارزش ناغافل رقم ده برابر شده است. فیالنهایه اینکه دو توصیه داریم یکی برای جناب رئیسجمهور و یکی به جناب وزیر جوان.

اول این که رعیت راضی نیستند به این که آنچنان کار کنید که 10 صبح که سخنرانی میکنید خسته باشید و دویم به وزیر این که فرزندم اول علم سیاست این است که در خطیرترین امورات مملکتی در چهره نباید چیزی مشخص باشد و همیشه در درون خویشتن بریز و بروز و نمود بیرونی نداشته باش. قطعا کنارت آشنایانی داری که این را تذکرت دهند و بیدارباشت دهند اما از ما گفتن بود. و آخرالامر اینکه خدا خیر بدهد به فیلمبردار عزیز که نمیداند با این زومش چه خدمتها که به رعیت مظلوم نکرد.

شما التفات داشته باش اگر آن زوم هم اتفاق نمیافتاد و آن ابروها گره نمیخورد و بعد کاغذ نمینبشت که 200 هزار بوده، بعدها طاعنان و بداندیشان و بیانصافان پر میکردند که ای ایهاالناس بفرما ریاست جمهور فرمودند دو میلیون شغل ایجاد شده کو و کجا؟ و حالا اسباب نقلیه عمومی بیاور و باقالی بار کن. خلاصه که خدا رحم کرد. زیاده فرمایش نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها