دانشمندان روش جدیدی برای افزایش بهره‌وری و تولید انرژی از طریق صفحات خورشیدی ابداع کرده اند که از طریق دندانه دار کردن و ایجاد پستی و بلندی در این صفحات اتفاق می‌افتد. به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، محققان انگلیسی دانشگاه وارویک می‌گویند این کار توسط افراد عادی و با استفاده از میخ و چکش قابل انجام نیست و ایجاد تغییرات در صفحات خورشیدی برای افزایش قدرت جذب آنها باید به‌طور دقیق و عملی و توسط افراد متخصص انجام شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۴۴

در این روش حالت و شکل اصلی کریستالهای نوع پی و ان (PVN)که برای تولید نیمه هادی فتوولتائیک به کار گرفته میشوند، تغییر مییابد و آنها از حالت عادی خارج میشوند. امروزه بیشتر صفحات خورشیدی موجود در بازار متشکل از دو لایه هستند که در مرز اتصال این دو لایه از کریستالهای یادشده استفاده میشود. وقتی صفحات خورشیدی نور را جذب میکنند، کریستالهای یادشده به ذخیره سازی و هدایت این نور کمک و در نهایت جریان برق را خلق میکنند.

صفحات خورشیدی فعلی در مجموع قادر به جذب و تبدیل 33/7 درصد از انرژی خورشیدی دریافتی به برق هستند. اما با تغییر شکل و حالت کریستالهای مورد استفاده که در ابعاد نانو رخ میدهد، میزان جذب نور خورشید بیشتر شده و به تبع آن برق بیشتری تولید میشود. البته این تحقیق هنوز در نیمه راه خود است و امید میرود با بررسیهای بیشتر میزان تولید برق از طریق صفحات خورشیدی به دو برابر میزان فعلی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها