سفیر فلسطین در ایران با بیان این که جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری راه امام را در قضیه فلسطین ادامه داده است ، خاطرنشان کرد: قضیه فلسطین در قلب هر ایرانی جای دارد.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۳

«صلاح زواوی» سفیر فلسطین در ایران در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس و در آستانه روز جهانی قدس، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و روز قدس به مقام معظم رهبری، ملت ایران و سایر کشورهای اسلامی، رابطه امام با مسئله قدس و فلسطین را رابطهای دیرینه خواند و محور مبارزاتی امام (ره) بر ضد رژیم سابق را مسئله فلسطین و قدس عنوان کرد.
وی با بیان این که امام خمینی (ره) رژیم شاه را مزدور آمریکا و صهیونیسم مینامید، اظهار داشت: امام (ره) بعد از تبعید نیز یک لحظه قضیه فلسطین را فراموش نکرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) اعلام کرد امروز ایران، فردا فلسطین و استقلال ایران بدون تحقق استقلال فلسطین ناقص است.
زواوی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر این که «اسرائیل غده سرطانی است» و رژیم غاصب فلسطین باید از بین برود، امام خمینی را مردی عرفانی خواند و خاطرنشان کرد: امام (ره) دریافت که رژیم صهیونیستی مصنوعی است و به همین دلیل بر وحدت مسلمانان به منظور از بین بردن این رژیم تاکید کرد.
وی با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی در مورد مسجد الاقصی، گفت: متاسفانه امروز 200 هزار شهرک نشین صهیونیستی در داخل قدس حضور دارند و دیواری نیز در آن جا ایجاد کردهاند.
سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر این که ما در صحنه مبارزه هستیم و مبارزات ما یک لحظه متوقف نشده و نخواهد شد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله آمریکا در تلاش برای نابودی فلسطین هستند و علیرغم صدور دهها قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ولی این قطعنامهها از سوی این رژیم اجرا نشده و حامیان آن نیز نه تنها از رژیم صهیونیستی بلکه از ظلم این رژیم علیه کشورهای عربی و اسلامی و به خصوص ملت فلسطین دفاع میکنند.
زواوی با ذکر آیهای از قرآن مجید ، گفت: صهیونیستها به وعدههای خود عمل نمیکنند.
وی با تاکید بر ایجاد کشور مستقل فلسطینی در سرزمینهای فلسطین و به پایتختی قدس شریف بدون شهرکهای یهودی نشین و دیوار حائل و بازگشت آوارگان فلسطینی به موطن خود ، تصریح کرد: ما تا دستیابی به این اهداف به مبارزات خود ادامه میدهیم.
سفیر فلسطین با بیان این که جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری راه امام را در قضیه فلسطین ادامه داده است ، خاطرنشان کرد: قضیه فلسطین در قلب هر ایرانی جای دارد.
وی در ادامه با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی نسبت به فلسطین، لبنان و سایر کشورهای اسلامی و تاکید بر وحدت ملی بین مسلمانان، ابراز امیدواری کرد که فلسطین نیز از چنگال این رژیم آزاد شود.
زواوی پشتیبانی ایران و کشورهای اسلامی از فلسطین را مهم برشمرد و در خصوص انتفاضه الاقصی با اشاره به خسارت 15 میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از صهیونیستها در پی انتفاضه ، اظهار داشت: در این مدت نیز هزاران نفر از فلسطینیها شهید ، بیش از 50 هزار نفر مجروح و 20 هزار منزل نیز منهدم شد. شهدای ما به بهشت و کشتههای آنها به جهنم میروند.
وی همچنین با اشاره به انهدام چندین تاسیسات زیربنایی متعلق به فلسطینیها به دست رژیم صهیونیستی، افزود: آخرین و مدرنترین سلاحهای آمریکا در دست رژیم صهیونیستی است که این رژیم از این سلاحها بر ضد مردم فلسطین استفاده میکند.
سفیر فلسطین در خصوص اختلاف موجود بین گروههای فلسطینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه مذاکرات بین گروههای فلسطینی، گفت: گروههای مختلف فلسطینی باید تا دستیابی به نتیجه و تاسیس حکومت ملی فلسطین با یکدیگر مذاکره کنند.
وی با اشاره به خطرات وقوع جنگ داخلی بین فلسطینیها، تصریح کرد: مبارزان فلسطینی حتی یک لحظه جنگ داخلی را قبول نمیکنند و اختلافات داخلی باید از طریق مذاکرات حل شود.
زواوی با بیان این نکته که قلب مقام معظم رهبری با فلسطین و فلسطینیهاست، نسبت به پیروزی ملت فلسطین ابراز امیدواری کرد.
سفیر فلسطین در ادامه این گفتوگو با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان و تبریک این پیروزی به مبارزان حزب الله، گفت: این پیروزی نشان داد که دشمن صهیونیستی تنها زبان جنگ را میفهمد.
وی که یکی از موسسان انقلاب فلسطین است در ادامه گفتوگو با خبرنگار فارس به تجربه طولانی خود در امر مبارزه اشاره کرد و افزود: اولین شرط پیروزی، وحدت ملی گروههای مختلف فلسطین، وحدت رهبریت، ایستادگی در دستیابی به حقوق مشروع و ایجاد روابط مستحکم با کشورهای اسلامی و به خصوص جمهوری اسلامی ایران و کشورهای معتقد به مظلومیت و حقانیت ملت فلسطین است.
زواوی همچنین در ادامه با ذکر این نکته که اگر ما وارد جنگ داخلی شویم مصیبت بزرگی برای فلسطین ، مردم فلسطین و همه کشورهای اسلامی خواهد بود ، تصریح کرد: مبارزه فلسطین ادامه مییابد و متوقف نمیشود و اگر این نسل متوقف کند نسلهای آینده اشغال فلسطین و قدس شریف را قبول نمیکنند چون این امر مسئلهای دینی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها