معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سال 96 تعداد 9میلیون گردشگر خروجی داشتیم که نیمی از آنان گردشگران زیارتی بودند.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۰۲

بهگزارش میراثآریا، محمد محبخدایی با بیان اینکه بیشترین شمار گردشگران مذهبی در سال گذشته به مقصد عراق بوده است، افزود: از 5/4 میلیون گردشگر خروجی زیارتی، نزدیک به 50 درصد آنان زائران حسینی بودند.

وی به شرایط ایدهآل ایران برای میزبانی از گردشگران فرهنگی اشاره و تصریح کرد: آثار تاریخی و فرهنگی کشور ما مطلوب هر گردشگر علاقهمند به میراثفرهنگی و تاریخی است و به همین دلیل گردشگران فرهنگی بیشترین سهم را در گردشگری ورودی ایران دارند. محبخدایی ایران را یکی از کانونهای گردشگری پاک و حلال ذکر کرد و گفت: گردشگری ایران بینیاز از ویژگیها و جاذبههای خارج از عرف و اخلاق است و با توجه به استقبال روزافزون کشورها از گردشگری فرهنگی، با تعریف رویدادها و بستههای سفر در این زمینه نیز میتوانیم میزبان بخشی از گردشگران جهان باشیم. معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، شمار گردشگران ورودی به کشور را در سال گذشته پنجمیلیون و 200هزار نفر اعلام کرد و افزود: نظرسنجی از گردشگران ورودی نشان از رضایت آنان از فضای فرهنگی ایران دارد و در صورت بهبود زیرساختها و امکانات فیزیکی، در کنار تعریف و اجرای بستهها و مسیرهای هدفمند، میتوان مطلوبیت سفر به ایران را برای گردشگران خارجی بالا برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها