حسام‌الدین آشنا (مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور): اتخاذ و عملی‌کردن سیاست اکران فیلم خارجی مانند هر سیاست دیگری دارای ابعاد و آثار متفاوتی است. این اقدام می‌تواند به افزایش گرایش مخاطبان سینما به این هنر و آشتی آنها با سینما منتهی شود و از حیث محتوا ورود و اکران فیلم‌های خارجی به توسعه و تنوع ژانرهای تولید فیلم در کشور کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۲۹

امیرحسین علمالهدی
(مدیر گروه هنر و تجربه)

اگر فیلمسازی کارش را بلد باشد از رقابت جا نمیماند و میتواند خودش را ارتقا دهد. عمده مخالفتها به اکران فیلمهای خارجی به بدنه غیرکیفی سینما برمیگردد که میخواهد با این تولیدات نازل، همین مقدار تماشاگر را برای خود نگاه دارد. در صورتی که نمایش کنترل شده فیلم خارجی، نه به معنای حذف تولید ملی بلکه به معنای حق انتخاب مخاطب است.

آرش خوشخو
(منتقد و مدیرمسئول و سردبیر «هفت صبح»)

ما به لحاظ اقتصادی سالن خالی داریم، اما پیشنهادم این است که با وارد کردن و کنترل فیلم خارجی یک تجربه خوب برای مخاطبان ایجاد کنیم.

بچهها را از دیدن فیلم خارجی در سینما محروم نکنیم.

ما باید سیاستگذاری درست و کنترل شده را تجربه کنیم.

مهدی فخیمزاده
(بازیگر، کارگردان و تهیهکننده)

اگر سینما بدون برنامه فیلم خارجی اکران کند، نابود میشود. در دورهای که فیلم خارجی اکران میشد، فضای نمایشی گرفته شد و همه سالنها به سمت نمایش فیلم خارجی رفت. به عقیده من فیلم خارجی مثل بیماری ایدز است، سلولهای ایمنی بدن را از بین میبرد و زمینه همه نوع بیماری را آماده میکند.

مهدی صباغ زاده
(کارگردان و تهیهکننده)

فیلم خارجی در سینمای ایران هیچ جایگاهی ندارد. سینمای ایران ظرفیت استفاده از امکان نمایش آثار دیگر کشورها را ندارد. ما نه از لحاظ زیرساخت به درجهای از استاندارد رسیدهایم که فیلمهای خارجی در کشورمان را بتوانیم به صورت مناسب پخش کنیم، نه از لحاظ فرهنگی شرایط نمایش این دست آثار وجود دارد. اکران فیلم خارجی حتی به ارتقای سواد سینمایی و فرهنگی سینمای ایران هم کمکی نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها