این نویسنده لبنانی تا دلتان بخواهد در ایران طرفدار دارد، کتاب‌هایش تجدید‌چاپ می‌شود و حالا هم که کمی تب انتشار کتاب‌هایش فروکش کرده، بریده‌هایی از آثارش در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و خوانده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۱۵

جبران خلیل جبران 6 ژانویه 1883 در ناحیه البشری در لبنان به دنیا آمد و دهم آوریل 1931 مصادف با 21 فروردین یعنی همین امروز درگذشت.

از آنجا که جبران در فقر بزرگ میشد، از تحصیلات رسمی بیبهره ماند و آموزشهایش محدود به ملاقاتهای منظم با یک کشیش روستایی بود که او را با اصول مذهب و انجیل و زبانهای سوری و عربی آشنا کرد.

جبران هشت ساله بود که پدرش به علت پرداخت نکردن مالیات به زندان افتاد و حکومت عثمانی تمام اموالشان را ضبط و خانواده را آواره کرد. سرانجام مادر جبران تصمیم گرفت با خانوادهاش به آمریکا کوچ کند. او بازگشتی به وطن داشت، مدتی را در لبنان زندگی کرده و در فرانسه نیز تحصیل کرد، اما سرانجام دوباره وارد آمریکا شد و تا مرگش در سال ۱۹۳۱ در آنجا کار و زندگی کرد. خلیل جبران در سال ۱۹۳۱ به علت سیروز کبدی درگذشت.

باغ پیامبر، عیسی پسر انسان، موسیقی، دیوانه، آواره، آیا آدم ندید؟ و من دیوانه نیستم برخی کتابهایی است که از این نویسنده در ایران منتشر شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها