کنتور

104000

موزه لوور در ایران تنها در طی یک ماه این تعداد بازدید‌کننده را داشته است، موزه‌ای که از 14 اسفند سال گذشته با حضور وزیر امور خارجه فرانسه در تهران بازگشایی شد و در مدت یکماه به این تعداد بازدید‌کننده رسیده است، این عدد از جایی قابل توجه است که بدانیم رکورد بازدید از موزه در ایران طی قانون نامعلوم همچنان در اختیار تورهای دانش‌آموزی است و کمتر خانواده‌ها علاقه به بازدید از موزه به عنوان تفریح دارند.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۸۱

آنطور که جبرئیل نوکنده، مدیرکل موزه ملی ایران گفته است با توجه به آمار بازدیدکنندگان نوروزی سال قبل که کمتر از 39 هزار نفر بود، پیشبینی کرده بودند تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور تهران در مدت سه ماه برپایی به 100 هزار نفر برسد، اما استقبال از این مجموعه به حدی بالا بود که در یک ماه نخست برپایی، بیش از 100 هزار نفر از آن بازدید کردهاند.

در «موزه لوور تهران» حدود 50 اثر از آثار موزه لوور پاریس در ساختمان موزه تمدن اسلامی و تحت عنوان «شکوه تمدنهای جهان» در پنج سالن به مدت چهار ماه به نمایش در آمده است.

یک سالن هم به مجموعه عکسهای عباس کیارستمی از موزه لوور اختصاص دارد که طی سالهای 1375 تا 1391 عکاسی شده است. فرانسه با 16 اثر (5 مجسمه، 11 نقاشی) بیشترین سهم را در این موزه دارد. پس از آن مصر با 12 اثر و ایتالیا با 9 اثر پیشتاز هستند.

در این موزه، دو اثر از کشورمان به نمایش در آمده؛ یکی «درفش مدور بر دوش دو گاو نر» مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد است و دیگری «تبر منقوش به نام پادشاه عیلامی (اونتاش ناپیریشا)» است که قدمت آن به حدود سالهای 1300 تا 1340 پیش از میلاد بازمیگردد.

علاقهمندان برای بازدید از موزه لوور تهران تا 18 خرداد سال جاری میتوانند به موزه ملی ایران واقع در خیابان سیتیر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها