فیلم «سفر» به کارگردانی محمد الدراجی، کارگردان عراقی در بخش جلوه‌گاه شرق سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۸۳

به گزارش جامجم، فیلم «سفر» محصول 2017 عراق، کانادا، انگلیس، فرانسه، قطر و هلند به کارگردانی محمد الدراجی در بخش جلوهگاه شرق سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید.

این فیلم برای دریافت جایزه بهترین فیلم آسیایی در جشنواره جهانی فیلم فجر رقابت میکند و طبق آخرین برنامه ریزی ها، محمد الدارجی همراه دو بازیگر اصلی این فیلم در جشنواره حضور مییابند.

در سفر، داستان شخصی به نام سارا را دنبال میکنیم که در آستانه انجام عملی دور از ذهن قرار دارد، اما یک مواجهه پیشبینینشده و عجیب، فرصت نظاره کردن عواقب احتمالی عمل خرابکارانهاش را برای او فراهم میآورد.

درام تریلر 82 دقیقهای سفر، چهارمین فیلم داستانی بلند محمد الدراجی است. در کارنامه این فیلمساز، سه مستند بلند هم دیده میشود. سفر که با بودجهای یک میلیون دلاری ساخته شده است در سال گذشته میلادی، اولین نمایش خود را در بخش سینمای معاصر جهان جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو پشت سر گذاشت.

محمد الدراجی سال 1978 در بغداد متولد شد. او که تهیهکننده و کارگردان است در رشته فیلمسازی در لندن تحصیل کرد. الدراجی بیشتر به خاطر ساخت فیلمهای مستند رویاها (2006 که اولین فیلم اوست)، پسر بابل (2009) و شنهای بابل (2013) شناخته میشود. محمد الدراجی فعالیتهای سینماییاش را به عنوان فیلمبردار و از سال 2003 با فیلم کوتاه «شماره 438» آغاز کرد. او علاوه بر این، کار تدوین فیلم نیز میکند.

محمد الدراجی که تا امروز با فیلمهایش به جشنوارههای مختلف و معتبری از جمله برلین، کارلووی واری، ورشو، ساندنس، تریبکا، روتردام، سیاتل، اِدینبرو، شبهای سیاه تالین، آسیا پاسیفیک اسکرین، استانبول، قاهره، بروکلین و... رفته و جوایز مختلفی نیز دریافت کرده است، پیش از این در سال 2011 هم با «پسر بابل» به ایران و جشنواره فیلم فجر آمده بود.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها