احیای ارومیه در گرو 4میلیارد دلار اعتبار

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: احیای دریاچه ارومیه دست‌کم به چهار میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۶۸

به گزارش جامجم، دیروز نشست خبری رئیس سازمان حفاظت محیطزیست برگزار شد. عیسی کلانتری در پاسخ به جامجم درباره اینکه پس از شروع فعالیتش در سازمان حفاظت محیطزیست به نظر میرسد ستاد احیای دریاچه ارومیه در حاشیه قرار گرفته است، گفت: دریاچه ارومیه متعلق به محیطزیست و به همین دلیل از اول هم جایش در سازمان محیطزیست بود. وی ادامه داد: آخرین مصوبه نیز این بود که ستاد احیا برای دریافت فاینانس خارجی وارد مذاکره با خارجیها شود.

رئیس سازمان حفاظت محیطزیست در پاسخ به پرسش دیگر جامجم درباره آخرین وضعیت بازداشتشدگان محیطزیستی تصریح کرد: ما نیز درباره افراد بازداشت شده اطلاعات دقیقی نداریم. آقای رئیسجمهور گروه چهارنفرهای را برای پیگیری گذاشتهاند که در حال مذاکره هستند و ما هم به اندازه شما اطلاعات داریم و باید ببینیم چه میشود.

کلانتری ادامه داد: امیدواریم این افراد هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند و اگر واقعا مقصری بینشان هست هر چه سریعتر مشخص شود و بقیه آزاد شوند. وی تأکید کرد: البته پروژه یوز به این دلیل متوقف نشده است، هرچند منابع مالی بینالمللی آن پروژه از یک سال قبل متوقف نشده بود. اکنون برنامه محدوده 30 هزار هکتاری را برای یوز در نظر گرفتهایم و البته کارشناسان 85 هزار هکتار را لازم میدانند. با سازمان برنامه برای حدود 45 هزار هکتار مذاکره کردهایم و سازمان برنامه هم موافقت اولیه کرده و حدود 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه آن خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها