دیگر دوره و زمانه این‌که نوروز بیاید و فرهنگ و ادبیات و هنر را تعطیل کند سر‌آمده است؛ یعنی چند سالی است که سر آمده است. کلی برنامه فرهنگی و هنری در همین تعطیلات نوروزی پیش رو قرار است برگزار شود که امروز چند تایی از آنها را می‌خواهیم مرور کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۸۷

این کتابها را بخوانید

اول از مرکز اسناد انقلاب اسلامی بگوییم که در آستانه تعطیلات عید نوروز 1397 بسته کتاب نوروزی خود را معرفی کرده. در بسته کتاب نوروزی مرکز اسناد، کتابهایی با عناوین 1318، ماه بندان، پذیرایی با گلوله، آدم باش و یک لیوان چای برای فرماندهی برای مطالعه در روزهای تعطیلات نوروز در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است.

کتاب 1318 مجموعه خاطراتی از رهبر انقلاب، از سال 1318 تا بهار 1395 است. ماهبندان هم حاشیهنگاری از سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی است که در مهر ماه 1391 انجام شد. دیگر کتاب خواندنی این مجموعه از مسعود دهنمکی کارگردان پرسروصدای سینمای این سالهاست؛ آدم باش کتابی است در برگیرنده خاطرات مسعود دهنمکی که با زبانی شیرین و جذاب به نقل خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداخته است.

بهارانههای هنری در برج آزادی

برج آزادی فی نفسه در روزهای نوروز، میزبان بسیاری از مهمانان نوروزی پایتخت است، حالا این را هم بدانید که مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با برنامههای ویژه در ایام نوروز خدمات گردشگری ارائه میکند.

نعمتا... پایان، رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی گفته: مجموعه برج آزادی در این ایام برنامههای ویژهای برای گردشگران نوروزی تدارک دیده است. طبق روال هر ساله، در روزهای نوروز درهای بام برج آزادی به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد. برپایی سفره هفت سین نوروزی، برپایی جشنواره و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی «نوروزگاه 97»، نمایشگاههای تجسمی، اجرای مراسم آیینی اقوام ایرانی، برنامههای ویژه کودک و نوجوان، اجرای موسیقی محلی و اقوام ایرانی، نمایش و استند آپ کمدی از دیگر برنامههای تدارکدیده شده در این ایام است. ویژه برنامههای بهارانه مجموعه برج آزادی از دوم تا دوازدهم فروردین 97 از ساعت 9 تا 20 در میدان و برج آزادی برگزار میشود.

تهران؛ شهر هنر

خانه هنرمندان ایران هم در این روزها بیکار ننشسته و کلی برنامه برایمان چیده است؛ خانه هنرمندان ایران از 2 تا 11 فروردین جشنواره بزرگ بهاری با عنوان «تهران، شهر هنر» را برگزار میکند. برنامههای این جشنواره که با همکاری شهرداری تهران در ایام نوروز برگزار میشود شامل هفت نمایشگاه هنر تجسمی، موسیقی زنده سنتی و ملل، نمایش آیینی، نقالی و خیمهشببازی است که از ساعت
16 تا 22 روزهای 2 تا11 فروردین در محل خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد. بر این اساس گالریهای خانه هنرمندان ایران از ساعت 16 تا 22 میزبان علاقهمندان خواهند بود و برنامههای محیطی در فضای باز خانه هنرمندان ایران از ساعت 18 تا 21 برگزار خواهند شد.

در بخش گالریها آثار هنرمندان نقاش در گالری ممیز، آثار هنرمندان مجسمهساز در گالری زمستان، آثار هنرمندان گرافیست در گالری پاییز، آثار هنرمندان سفال و سرامیک در گالری میرمیران، آثار هنرمندان خوشنویس در گالری نامی، آثار هنرمندان عکاس در گالری بهار و آثار هنرمندان تصویرگر در گالری تابستان به نمایش در خواهند آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها