مراسم ساماندهی سهام عدالت دیروز با حضور مسئولان دولتی و منتخبانی از مشمولان سهام عدالت 31 استان کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۳۶

طرح سهام عدالت با هدف تحقق عدالت اجتماعی و سهامدار کردن مردم و مشارکت در اقتصاد و احساس تعلق اجتماعی در زمان دولت نهم اجرا شد که بر اساس آن سهام 60 شرکت مهم دولتی به 49 میلیون نفر واگذار شد. سرانجام امسال بعد از ده سال از آغاز طرح سهام عدالت، بین حدود 49میلیون نفر مشمول سهام عدالت سود این سهام در دو نوبت توزیع شد.

دیروز در آیین نکوداشت و ساماندهی سهام عدالت، عبدا... پوریحسینی، رئیس سازمان خصوصیسازی با ارائه گزارشی از توزیع سود سهام عدالت گفت: از 20 میلیون نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت تاکنون 19 میلیون نفر سود سال مالی 95 را دریافت کردهاند و تنها کارمندان و بازنشستگان سود خود را دریافت نکردهاند که تا شب عید توزیع خواهد شد.

وی افزود: آزادسازی ورقه سهام عدالت مشکل اساسی باقیمانده بر سر راه سازمان خصوصیسازی است که در صورت موافقت مجلس، آزادسازی سهام از طریق صندوقهای سرمایهگذاری قابل معامله بسرعت عملیاتی میشود.

رئیس سازمان خصوصیسازی همچنین از دفع صد حمله سایبری به سامانه سهام عدالت طی یک سال گذشته خبر داد.

پوریحسینی با بیان این که ارزش سهام عدالت در بازار حدود 5/2 میلیون تومان است، گفت: یک خانوار پنج نفره عضو کمیته امداد و با درآمد پایین از طریق سهام عدالت دارای دارایی 5/12 میلیون تومانی است. وی افزود: برای نخستین بار سود قانونی به سهام عدالت پرداخت شده و برای خانوار پنج نفره 750 هزار تومان سود سهام عدالت پرداخت شده، در حالی که فرصت هشت ماهه شرکتهای سرمایهپذیر برای پرداخت سود هنوز به پایان نرسیده است.

جهانگیری: سال 96 در ایجاد اشتغال نمونه بودیم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیسجمهور در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت با اشاره به عملکرد دولت در حوزههای مختلف اقتصادی گفت: سال 96 دستاوردهای کشور در بخشهای اقتصادی و ایجاد اشتغال جزو سالهای نمونه بوده است.

وی با اشاره به آسیبهای ناشی از بیکاری در اقشار مختلف مردم گفت: اولین آسیب بیکاری آزرده شدن روح و کرامت انسان است. من از همه علاقهمندان به کشور درخواست میکنم سرمایههای خود را به مسیر تولید و اقتصاد بیاورند و از این راه به ایجاد اشتغال در کشور کمک کنند.

معاون اول رئیسجمهور با بیان این که از ابتدای انقلاب به دنبال سهامدار کردن مردم در کارخانهها بودیم، گفت: در دولت هشتم واگذاری سهام عدالت در دستور کار قرار گرفت و این روند در دولتهای نهم و دهم ادامه پیدا کرد تا این که در دولت یازدهم سهام عدالت ساماندهی شد و برای نخستین بار سود سهام عدالت به مردم پرداخت شد.

سهام عدالت فقط سود نیست

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد هم در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت گفت: سامانه سهام عدالت از سال قبل آغاز به کار کرده و سود سهام عدالت به عنوان نشانه این ساماندهی در دو مرحله به مردم پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: نباید سهام عدالت را به سود سهام عدالت تقلیل داد، چراکه امروز ارزش سهام عدالت حدود 5/2 میلیون تومان است.

کرباسیان با بیان این که سهام واحدهای سهام عدالت از بین شرکتهای سودده ایجاد شده است، گفت: اصل سهام عدالت دارای ارزش زیادی است و دولت به دنبال امکان استفاده از اصل خود سهام از طریق ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی است.

وزیر اقتصاد با بیان این که تاکنون سود سهام عدالت دهکهای پایین جامعه پرداخت شده است، گفت: به مرور سود سهام عدالت در حال پرداخت است و امیدواریم تا پایان سال، مراحل پرداخت سود سهام عدالت تکمیل شود.

اعتراض مشمولان استانی سهام عدالت نسبت به عدم دریافت حقوق

در حاشیه مراسم سهام عدالت، تعدادی از مردم در انتهای سخنرانی جهانگیری در سالن اجلاس نسبت به بیکاری اعتراض کردند.

به گزارش فارس، برخی از اعضای تعاونیهای استانی سهام عدالت نیز نسبت به عدم دریافت حقوقشان بعد از 32 ماه کار کردن در شرکتهای تعاونی سهام عدالت اعتراض کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها