دادستان کل کشور با بیان این که وابستگی فرقه شیرازی به انگلیس کاملا محرز است، گفت: اقدام دولت انگلیس در ماجرای حمله برخی عوامل فرقه شیرازی به سفارت کشورمان در لندن بر خلاف قوانین بین‌المللی بود و امیدوارم مسئولان ما در دستگاه دیپلماسی از طریق رایزنی با دولت متجاوز انگلستان حق ملت ایران را بازگردانند.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۱۸

به گزارش تسنیم، محمد جعفرمنتظری در گفتوگوی ویژه خبری با اشاره به حادثه سفارت ایران در انگلیس بیان کرد: اتفاقی که برای سفارت ایران در لندن افتاد، ریشههای مختلفی دارد. یک جریانی است که سال هاست در ایران و برخی کشورهای همسایه فعالیت دارد، ولی مرکز آن در قم است.

وی ادامه داد: این جریان با عنوان جریان شیرازی، نوعی برنامهریزی در کارهایش دارد که متأسفانه موجب اختلاف میان اقوام و مذاهب اسلامی شده و هر روز بر آتش ایجاد اختلاف بین مسلمانان بهنحوی دامن میزند.

منتظری با بیان این که متاسفانه این جریان به مقدسات اسلامی توهین میکند و کاملا مشخص است این برنامهها توسط دشمنان اسلام مدیریت میشود، ادامه داد: حدود دو سال قبل به سران این جریان در قم از سوی دادگاه روحانیت پیام داده شد اقدامات شما ناپسند است و نگذارید اختلاف بین مذاهب بهوجود بیاید، اما این پیام از سوی آنها پذیرفته نشد و گفتند شبکههای انگلستان هیچ ربطی به ما ندارد.

دادستان کل کشور تأکید کرد: بتازگی یکی از وابستگان این جریان بر خلاف موازین قانون، حرکتی انجام داد و دادسرای ویژه روحانیت چند بار به وی اخطار داد، اما او از ارائه پاسخ روشن ممانعت بهعمل آورد و در نهایت بازداشت شد تا تحقیقات لازم صورت بگیرد.

منتظری ابراز کرد: پیرو این اخطار، عدهای در برخی کشورهای همسایه اقدامات ناشایستی انجام دادند و تعدادی از وابستگان این گروه به سفارت ایران در لندن یورش بردند.

دادستان کل کشور گفت: اگر جریان یا فرقهای بخواهد در برابر قانون بایستد و برخلاف مقررات رفتار کند دستگاه قضایی سکوت نخواهد کرد و با عوامل مؤثر در آن جریان برخورد میکند.

وی تصریح کرد: مدارک بسیاری نشان میدهد فرقه شیرازی تحت حمایت انگلیس قرار دارد و این کشور تلاش میکند جریانی را که در زمان مشروطه اتفاق افتاد، مجدد تکرار کند.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به خودکشی در زندانهای کشور گفت: مساله خودکشی در زندانها چند ماهی است مطرح شده و گاهی اتفاق میافتاد و البته در همه دنیا وجود دارد.

منتظری افزود: سیدامامی که متهم به جاسوسی بود و اقدام به خودکشی کرد، تحت مراقبت قرار داشت، اما از فرصتی محدود استفاده کرد و توانست در 15 الی 16 دقیقه هدف خود را عملی کند. دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که اگر کسی در ملاعام کشف حجاب کند طبق قانون مجرم است، گفت: نظام جمهوری اسلامی در مقابل حرکتی که گناه و حرام مسلم است، ساکت نمیماند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مراسم چهارشنبهسوری آخر سال گفت: مردم باید مراقب شبکههای معاند و تبلیغات آنها باشند.

منتظری خاطرنشان کرد: دلقکی با عنوان ریاستارت در آمریکا نشسته و دستور حمله صادر میکند. ممکن است برای چهارشنبه آخر سال فرمانهای بچگانه و شیطنتآمیزی صادر شود. مردم باید مانند گذشته بصیرت، هوشیاری و بیداری خود را نشان دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها