صدای پای بهار از نزدیک به گوش می‌رسد و نوروز هم که بیاید، با خودش کلی سفر و جشن و شادی می‌آورد. اما برای این‌که این سفرها و جشن‌ها و شادی‌ها رنگ و بوی بهتری بگیرد و باکیفیت‌تر شده و در فضای امن‌تری محقق شود، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، برنامه‌های بسیاری را در سراسر کشور تدارک دیده است که روز گذشته و در آخرین جلسه این نشست به این برنامه‌ها اشاره شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۰۸

به گزارش جامجم، رئیس سازمان میراثفرهنگی در این نشست با تأکید بر اینکه استانداران در رسانههای ملی و محلی، ظرفیتها و جاذبههای گردشگری استان خود را تشریح کنند، گفت: افزایش کیفیت سفر یکی از برنامههای ما برای نوروز است، همچنین امسال خوشبختانه با همکاری و هماهنگی دستگاههای مختلف هیچگونه افزایش قیمت در هیچ حوزهای نداشتیم.

علیاصغر مونسان در سیویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور برخی استانداران و معاونان استانداران برگزار شد، افزود: سرعت ایجاد شغل در صنعت گردشگری 2/5 برابر سایر بخشهاست که همین موضوع نیز مزیت گردشگری نسبت به حوزههای دیگر را نشان میدهد، با سرمایهگذاری اندک در این بخش میتوان اشتغال ایجاد کرد و به این ترتیب، گردشگری لاجرم به موضوع مهم کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری با اعلام این خبر که توزیع عادلانه سفر در دستور کار سازمان میراثفرهنگی است، یادآور شد: تمام نقاط کشور ما دارای جاذبههای فرهنگی، تاریخی، طبیعی، گردشگری و مذهبی است و باید با معرفی این داشتهها، گردشگری را در همه کشور رونق بخشید.

مونسان این راه گفت که راهاندازی پورتال جامع گردشگری کشور برای معرفی داشتههای و ظرفیتهای گردشگری کشور خوشبختانه به انجام رسیده است، چراکه عدم معرفی این ظرفیتها به گردشگران داخلی و خارجی یکی از مهمترین معضلات گردشگری کشور بود.

به گفته وی سامانه 09629 که تا پیش از این فقط بهصورت یکسویه اقداماتی را انجام میداد به اپلیکیشنی تبدیل شده است تا گردشگران و هموطنان امکان پیگیری پیشنهادها، انتقادات و شکایات خود را داشته باشند.

معاون رئیسجمهور با اشاره به اینکه امسال خوشبختانه با همکاری و هماهنگی دستگاههای مختلف هیچگونه افزایش قیمت در هیچ حوزهای نداشتهایم، گفت: توجه به اقتصاد شب در شهرهای گردشگری دنیا امروز به یک موضوع مهم تبدیل شده است و این موضوع باید در شهرهای گردشگرپذیر ما نیز مورد توجه قرار گیرد، برندی به نام شهر گردشگر طراحی شده است و مختصات آن نیز برای استانداران ارسال شده است. برای اجرای این طرح ظرفیت تمام دستگاهها باید به خدمت گرفته شود، چراکه اجرای طرح شهر گردشگر فقط مربوط به مسائل زیرساختی نیست و باید موضوعات اجتماعی نیز در این برند مورد توجه قرار گیرد.

معاون گردشگری هم در این نشست گفت: تولید سفرهای مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی در دستور کار است، معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی نیز از دیگر برنامههای ما برای نوروز است. برپایی کمپها و چادرهای عشایری نیز در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری انجام میشود.

محمد محبخدایی با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد افزود: سازماندهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه در دستور کار قرار گرفته است، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیبشناسی عملکرد ستاد سالهای گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامهریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی، برگزاری جشنوارههای مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاهها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استانها، برنامهریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینهها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد میتوانند آمار سفر را در سامانهای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استانها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله برنامههایی است که برای ایام نوروز برنامهریزی شده است.

وی تصریح کرد: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاههای فعال در نوروزگاهها، استقبال از اولین مهمانان نوروزی، برگزاری جشنوارههای فضای محلی و برنامههای اختصاصی استانها براساس ظرفیتهای موجود در دستور کار است. در بحث نوروز، کشور به هفت منطقه تقسیم شده است تا بتوانیم از موج سفر برای معرفی و استفاده از ظرفیتهای گردشگری کل کشور استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها