رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از بازگشت دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک خود تا 12 سال آینده خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۲۵

به گزارش مهر، عیسی کلانتری به شرایط نامطلوب آب در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: متأسفانه این استان مشکل آب دارد و تصمیماتی در رابطه با اصفهان اتخاذشده تا مصرف آب بهمرور کم و کشت گلخانهای جایگزین شود.

وی اظهار کرد: تمهیداتی در خصوص کمآبی استان اصفهان اندیشیده شده که به استان ابلاغ شد.

رئیس سازمان حفاظت محیطزیست گفت: در جلسه اخیر دولت تشکیل کارگروهی در رابطه با سازگاری برای کمآبی و خشکی کشور تصویب شد تا در آینده با خسارتهای تغییر اقلیم مواجه نشویم و خدمات را هماهنگ با شرایط کنیم.

کلانتری تأکید کرد: برای مقابله با کم آبی برای سال آبی بعد مقرراتی تصویبشده و برای ارتقای بهرهوری آب و ممنوعیت کشت برنج خارج از شمال کشور تصمیماتی اتخاذشده است چراکه باید خودمان را با تغییر اقلیم هماهنگ کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تغییر اقلیم مشکلات جدی برای محیط زیست به وجود آورده و باید در مقابل آن خودمان را سازگار کنیم.

کلانتری از بازگشت دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک خود تا 12 سال آینده خبر داد و گفت: دریاچه ارومیه وضعیت بدی ندارد و سطح آب دریاچه 5 سانتیمتر بالاتر از سال قبل است و اگر سالی 700 میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه کنیم جای این امیدواری است که تا 12 سال آینده دریاچه به تراز اکولوژیک برگردد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط بانها یک اصل مهم در برنامههای سازمان محیط است، افزود: «لایحه حمایت از محیطبانان و جنگل بانان» در مجلس در دست بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها