دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع خانواده همزمان با روز فرهنگ عمومی از 12 تا 14 آبان 97 برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۶۷

در نشست خبری که هفته گذشته با حضور رئیس این همایش، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، هدف همایش تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه‌ای با تاکید بر رویکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی در دو بخش علمی- پژوهشی و تجربی-کاربردی بیان شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: «ما وظیفه خود می‌دانیم سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را آموزش دهیم و در این همایش‌ها بتوانیم افراد نخبه، علاقه‌مند و فعال این عرصه را جذب کنیم تا به نمایندگی از مردم، دغدغه‌ها و نیازهای این حوزه را مطرح کنند. نتیجه این فرآیند می‌تواند به افزایش سواد رسانه‌ای عموم مردم کمک کند. خوشبختانه قدم‌های زیادی در این راستا برداشته شده است؛ به‌عنوان مثال طرح پروژه فرهنگ‌یار یکی از این اقدامات به حساب می‌آید که تاکنون حدود 35 هزار نفر به آن پیوسته‌اند.»

موسویان با اشاره به شبکه ملی فرهنگ تاکید کرد که این شبکه می‌تواند به فعالیت‌های کسب و کار دیجیتال کمک کند. به گفته او امروز نزدیک به 2000شغل در زمینه کسب و کارهای دیجیتال ایجاد شده که میانگین سنی این افراد کمتر از 25 سال است؛ افرادی که برخلاف سن کم خود در قراردادهای بزرگ شرکت می‌کنند.

همچنین حسن خجسته، دبیر شورای سیاست‌گذاری همایش و عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما درباره دلایل استقبال نکردن مردم از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی گفت: «طبیعتا افراد انتخاب می‌کنند سراغ شبکه‌هایی بروند که مزیت بیشتری داشته باشند. ما در ایران دانش رسانه‌های اجتماعی را نداریم و بیشتر درک فنی داریم. باید به این نکته توجه کرد که پس از گذراندن مراحل فنی، مرحله درک اجتماعی در طراحی شبکه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. این در حالی است که به مرحله دانش اجتماعی در طراحی شبکه‌های اجتماعی داخلی توجه چندانی نشده است.» از حامیان این همایش می‌توان به صدا و سیما، رادیو جوان، رادیو ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها