رئیس‌جمهور به کرمانشاه می‌رود

بالاخره قطار به کرمانشاه رسید؛ قطاری که سال‌ها مردم و مسئولان این استان غربی و مرزی کشورمان منتظر شنیدن صدای بوقش بودند. صدای این بوق آنقدر دلنشین است که رئیس‌جمهور کشورمان هم در روزهای آینده عازم کرمانشاه است تا خود روبان افتتاحیه خط ریلی این استان را قیچی کند.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۶۸
رئیس‌جمهور به کرمانشاه می‌رود

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیسجمهور گفته این پروژه (راهآهن کرمانشاه) برای آقای روحانی بسیار مهم است و در جلسات هیات دولت بارها از وزارت مربوط پیگیر آن بودهاند، چراکه اولا راه آهن از نیازمندیهای غرب کشور است و ثانیا در سفرهای رئیسجمهور به کرمانشاه نیز این موضوع از خواستهای اصلی مردم بوده است.

وی با بیان اینکه راهآهن کرمانشاه هماکنون آماده بهرهبرداری و استفاده است، افزود البته هنوز زمان دقیق حضور رئیسجمهور در استان برای افتتاح این پروژه مشخص نیست و این امر بستگی به تراکم کاری ایشان دارد.

به گفته وی، اینکه قبل از عید شاهد حرکت قطار از کرمانشاه باشیم نیز هفته آینده مشخص میشود.

استاندار کرمانشاه هم البته به موضوع افتتاح راه آهن کرمانشاه اشاره کرده و گفته است، ساختمان ایستگاه راهآهن کرمانشاه و ایستگاه آن بهطور صددرصد تکمیل و آماده افتتاح است.

هوشنگ بازوند درخصوص زمان دقیق افتتاح این طرح و بهرهبرداری از راه آهن و آغاز حرکت قطارها نیز گفت: این موضوع هفته آینده اعلام میشود.

استاندار کرمانشاه به جذب نیروهای بومی در راه آهن کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: صددرصد نیروهای مورد نیاز راهآهن کرمانشاه از خود استان جذب میشود.

طـرح راه آهن غرب کشور به طول 605 کیلومتر مشتمل بر محورهای اراک (سمنگان) ـ کرمانشاه به طول
267 کیلومتر، کرمانشاه ـ خسروی به طول 263 کیلومتر و همدان ـ ملایر (جوکار) به طول 75 کیلومتر است.

مسیر راهآهن مورد مطالعه از ایستگاه سمنگان (نزدیک اراک) شروع و ضمن عبور از حوالی شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلامآبادغرب، گیلانغرب و قصرشیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی شده و از آن پس از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه ختم میشود.

گفته میشود تاکنون برای اجرای پروژه راهآهن کرمانشاه بیش از 15 هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها