معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: پرورش 16 هزار نفر شتر در اراضی بیابانی استان یزد در منطقه ساغند فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۸۶

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد؛ با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق بیابانی کویر ساغند 2 هزار نفر شتر پرورش داده میشود گفت: 500 هزار هکتار اراضی ممیزی در ساغند برای پرورش شتر در نظر گرفته شده است که در نهایت ظرفیت پرورش 16 هزار نفر شتر در این اراضی فراهم است.

یدالله میرشمسی افزود : علاوه بر بحث اقتصادی پرورش شتر، بحث گردشگری و قرق در مراتع نیز مدنظر است که امیدواریم بتوانیم با ارائه طرحهای مناسب، اراضی منابع طبیعی را در این راستا مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: شتر یک دام برتر است و پرورش آن در اراضی خشک و بیابانی مانند یزد صرفه اقتصادی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد:هم اکنون ذائقه بازار نیز به سمت فرآوردههای شتر از جمله گوشت و شیر سوق پیدا کرده است و این ذائقه میتواند به آغاز یک فعالیت اقتصادی و اشتغال کمک کند.

یدالله میرشمسی با بیان اینکه برای شترداری یک طرح تدوین شده است، افزود: روشهایی که پیش از این برای پرورش شتر مورد استفاده قرار میگرفت، سنتی بود که این روشها اقتصادی نیست.

چالشهای شترداری در کشور شتر را تنها حیوانی دانست که در شرایط آب و هوایی کشور در بیابان میتوان با صرفه اقتصادی بالایی پرورش داد.

استان یزد از استانهای مستعد پرورش شتر در کشور است که در حال حاضر رتبه سوم کشور را از نظر جمعیت شتر دارا است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها