همزمان با چهارمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم قرار است از نویسنده و کارگردان نام‌آشنای سینما وتلویزیون یعنی داوود میر‌باقری نیز تجلیل شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۵۵

کارگردان مجموعه به‌یاد‌ماندنی «امام علی‌(ع)» با توضیح این‌که این روزها سرگرم کار روی آخرین پروژ‌ه‌اش سلمان فارسی است در جواب خبرنگار ما پیشنهاد می‌کند تجربیاتش را در کارگاه‌هایی به فیلمسازان جوان انتقال دهد، می‌گوید: فرصت اندک است و من همواره یا مشغول نوشتن و مطالعه هستم یا سر صحنه مشغول فیلمسازی.

وی ابراز امیدواری می‌کند تا در سال 97 بتواند برای دانشجویان دانشگاه صداوسیما کارگاه آموزشی برگزار کرده و بخش‌هایی از تجربیات تکنیکال را به آنها آموزش دهد. اما اذعان می‌کند تنها مسائل تکنیکی آموزش دادنی است. درحالی که تولید یک اثر تنها تکنیک‌های فیلمبرداری و تصویربرداری و... نیست. بخش اعظم کار به تفکر، مطالعه و قلب و روح انسان بازمی‌گردد که آموزش دادنی نیست.

کارگردان مجموعه «مختارنامه» از انتشار کتابی در مورد همین اثر سخن گفته و تاکید می‌کند: این کتاب دو جلدی بزودی منتشر می‌شود و شامل مصاحبه‌های مفصل همکارانم در زمان تولید سریال است. از آنجا که نویسنده آن توانست مطالب قابل توجهی را در این کتاب گردآوری کند تا در اختیار فیلمسازان قرار گیرد، از او دعوت کردیم در زمان تولید سریال «سلمان»، از همان ابتدا همراهمان شود و خود از نزدیک خود شاهد بر ماجرا بوده و اتفاقات این اثر را ثبت و ضبط کند.

میرباقری از آغاز پیش تولید مجموعه تاریخی «سلمان» در ماه‌های اول سال آینده هم خبر داده و اضافه می‌کند: فیلمنامه سلمان را تیمی از نویسندگان قلمی می‌کنند. این فیلمنامه توسط افراد با تجربه و جوان نگاشته می‌شود و در نهایت فیلمنامه آخر را خودم می‌نویسم.

وی علت حضور فیلمنامه‌نویسان جوان را در تیم سریال «سلمان» ارتباط با نسل جوان می‌داند و اضافه می‌کند: تعلقات این نسل را متوجه نمی‌شویم. این آسیبی بزرگ در فرهنگسازی است. امروز نیازمند قرائتی جدید از دین هستیم، قرائتی که با شریعت همراه باشد و بتواند پاسخگوی نسل پرسشگر امروز باشد.

کارگردان مجموعه «معصومیت از دست رفته» بزرگترین چالش و آسیب را در کشور فرهنگ می‌داند و اعتقاد دارد با توجه به اقلیم گستره و جغرافیای پهناور و ثروت بی‌کرانمان نتوانسته‌ایم فرهنگسازی درستی در زمینه‌های مختلف داشته باشیم. وی با بیان مثال‌هایی در مورد ضعف فرهنگی در بخش‌های مختلف اذعان می‌کند: امروزه در کشور با هجمه‌های گوناگون روبه‌رو هستیم. اینها می‌خواهند نسل دیگری را تربیت کنند تا از جریان و تفکر اصلی انقلاب دور باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مسئولان صداوسیما در دوره جدید یادآور می‌شود: مدتی از تولید مجموعه‌های تاریخی دور افتاده‌ایم. خوشبختانه مدیریت فعلی به این موضوع تاکید دارد و از افرادی با تجربه دعوت کرده تا این خلاء چند ساله را پر کنند. با چنین روندی در آینده نزدیک شاهد تغییرات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

کارگردان مجموعه دیدنی «گرگ‌ها» تاکید می‌کند: هر آنچه در حوزه دفاع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم باید در فرهنگ نیز سرمایه‌گذاری کنیم، سینما هنر سحرانگیزی است که می‌تواند زبان فرهنگ ما باشد. در سینما مدام جهانی را به فرد نشان می‌دهیم که ندیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها