دیدار رئیس‌جمهور سابق آلبانی با جبلی

رئیس‌جمهور سابق آلبانی که در راس هیات آکادمی علوم آلبانی به ایران آمده است با پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار پیمان جبلی گفت: امیدواریم این روابط در عرصه‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد. فرهنگ و تمدن اسلامی پل ارزشمندی میان ما و کشور آلبانی برقرار کرده است و در دوره‌ای که گروه‌های خشونت طلب به نام اسلام، فرهنگ و تمدن دیگر کشورها را به خطر انداخته اند این پیوند باید بیش از پیش مستحکم بماند.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۲۸

در ادامه جبلی به اهمیت راهاندازی رادیو آلبانی و کانال بالکان اشاره کرد و گفت: این کانال، حوزه مخاطبان رسانه ملی را در منطقه بالکان تا حد زیادی افزایش داده که این امر در راستای ماموریت ذاتی برون مرزی و رسانه جمهوری اسلامی است. تقویت وحدت امت اسلامی یکی از اهداف رسانههای جمهوری اسلامی در آن سوی مرزهاست و ما تلاش کردیم برنامههای این کانال به زبانهای رایج در منطقه بالکان، دوبله شود. جبلی در تشریح برنامههای کانال بالکان افزود: برنامههای این شبکه از خبر و برنامههای سیاسی به برنامههای سرگرم کننده منتقل شده و از برنامههای موفق حوزه سبک زندگی که در رسانه ملی تولید شده استفاده میشود.

در ادامه این دیدار، هیات آلبانیایی که برای شرکت در همایش بینالمللی نعیم فراشری در ایران حضور داشتند، مباحث مختلفی پیرامون اشتراکات فرهنگی دو کشور و زمینههای توسعه فعالیتهای رسانهای دو طرف مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها