مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: در حوزه گیاهان دارویی می‌توان از منابع‌طبیعی به خوبی بهره برد و به اقتصاد پایدار و سبز رسید.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۱۸

به گزارش ایسنا، خلیل آقاجانلو در سخنرانی پیش از خطبههای این هفته نمازجمعه زنجان اظهار کرد: در آستانه هفته منابعطبیعی و روز درختکاری امیدواریم با حضور و همکاری مردم از این نعمت الهی به درستی استفاده کرده و این نعمت را به خوبی به نسلهای آینده انتقال دهیم.

آقاجانلو با اشاره به شعار هفته منابعطبیعی تصریح کرد: امسال شعار این هفته «منابع طبیعی با مردم و برای مردم» نامگذاری شده است، زیرا مردم صاحبان اصلی این نعمت خدادادی هستند و برای حفظ آن باید همگام باشند.

مدیرکل منابعطبیعی استان زنجان با بیان اینکه منابعطبیعی شامل دو دسته تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر است، گفت: نفت و معدن منابعی هستند که با استفاده و به مرور زمان تمام شده و جایگزین ندارد و دسته دوم منابع قابل تجدید هستند که از آن جمله گیاهان و درختان هستند ولی در صورت غفلت نیز به مرور از بین رفته و آثار تخریب خواهد داشت و زندگی نوع بشر را تحت تاثیر قرار میدهد.

این مسئول گفت: تاکید خدای متعال در قرآنکریم و نامگذاری یک سوره با نام انفال اهمیت موضوع را نشان میدهد که یک سوره به این عنوان نامگذاری شده است و همانطور که این نعمت الهی از نسلهای قبلی به ما رسیده ما نیز باید آن را با استفاده بهینه به نسلهای بعدی انتقال دهیم.

آقاجانلو تاکید کرد: استفاده بیرویه از منابعطبیعی باعث بروز مشکلاتی میشود و با نشان دادن این مشکلات، اهمیت این موضوع به عموم مردم گامی است تا بتوانیم فرهنگ استفاده بهینه از منابعطبیعی نهادینه شود و از مقطینگری در حفظ منابعطبیعی پرهیز کنیم.

مدیرکل منابعطبیعی استان زنجان با اشاره به برخی منافع منابعطبیعی گفت: از جمله منافع منابعطبیعی در نگاه اول، تولید هوای پاک و اکسیژن توسط درختان و حفظ خاک است که اگر درختان نباشند بر اثر بارندگی علاوه بر تبدیل به سیل و خسارت، خاک حاصلخیز از بین میرود، تولید غذا در زنجیره منابعطبیعی است، زیرا بستر فعالیت کشاورزی در زمینه منابعطبیعی است، اشتغال و اقتصاد که در بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه اکوتوریسم فعالیت دارند و کشور ما نیز در این زمینه ظرفیت مناسبی دارد و میتوان برای بهبود اشتغال و اقتصاد از آن بهره برد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گیاهان دارویی نیز میتوان از منابعطبیعی به خوبی بهره برد و به اقتصاد پایدار و سبز رسید، وی خاطرنشان کرد: ولی متاسفانه در این زمینه دچار غفلت هستیم.

آقاجانلو با بیان اینکه دارای تنوع اقلیمی مناسب در استان هستیم، تصریح کرد: شرط مهم آن استفاده بهینه توسط مردم و رعایت اصول فنی بهرهبرداری از منابعطبیعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها