روز گذشته یک بار دیگر پلیس رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و همسرش سارا بازجویی کرد. تاکنون سه پرونده برای نتانیاهو در ارتباط با فساد تشکیل شده و بازجویی‌های دیروز مقدمه‌ای برای تشکیل چهارمین پرونده خواهد بود. با افزایش اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهونیستی مخالفان نتانیاهو از او می‌خواهند از مقامش استعفا کند. به گزارش رویترز، پرونده دیروز نتانیاهو در رابطه با بزرگ‌ترین شرکت مخابرات این رژیم موسوم به Bezeq بود.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۶۰

پلیس مظنون است که شرکت مخابراتی Bezeq پوشش مطلوب و جانبدارانهای از نتانیاهو و همسرش روی یک وبسایت خبری که این شرکت اداره میکند، ارائه کرده و این برخلاف مقررات است.

نتانیاهو هرگونه رفتار ناصحیح را منکر شد و سخنگوی پلیس نیز در پایان این بازجویی از هرگونه اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد. خبرنگار رویترز میگوید یک خودرو را دیده است که دو افسر پلیس را به محل رسمی اقامت نخستوزیر منتقل کرد.

نتانیاهو، که چهارمین دوره نخستوزیری خود را میگذراند، در سه پرونده دیگر تخلف مالی متهم به رشوهخواری است اما او تمامی اتهامات را رد میکند. مورد بازجویی دیروز از نتانیاهو و همسرش به «پرونده 4000» موسوم است. گفته میشود سهامداران عمده این شرکت مخابراتی در ازای دستور نخستوزیر به سازمانهای نظارتی دولتی برای برخورد بهتر با این شرکت، موافقت کردند در وبسایتهای خبری خود وجهه مطلوبتری از نخست وزیر و همسرش ارائه کنند. در حال حاضر، شائول الوویچ، سهامدار عمده شرکت Bezeq همراه با یکی از سخنگویان سابق نتانیاهو در بازداشت پلیس به سر میبرند اما هر دو نفر هرگونه تخلفی را بشدت انکار کردهاند. همچنین، شلومو فیلبر، از نزدیکان نخستوزیر و مدیرکل سابق وزارت مخابرات اسرائیل نیز در ارتباط با همین پرونده بازداشت شده و رسانههای خبری اسرائیل گفتهاند او داوطلب شده است تا بهعنوان شاهد دادستانی در محاکمه احتمالی حضور یابد.

ماه فوریه پلیس اسرائیل پیشنهاد کرد نخستوزیر در ارتباط با دو پرونده فساد مالی رسما تحت تعقیب کیفری قرار گیرد اما هنوز دادستانی در این مورد تصمیمی نگرفته است. در یکی از پروندههای مورد استناد پلیس، بنیامین نتانیاهو و همسرش متهم هستند هدایایی را از بازرگانان و صاحبان صنایع پذیرفتهاند بدون اینکه آنها را گزارش کرده باشند. براساس این پرونده، ارزش این هدایا به حدود 300 هزار دلار میرسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها