عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعلام خبر پوشش بیمه‌ای تمامی هزینه‌های درمان ناباروری از سال آینده را با وجود منابع تعیین‌شده برای حوزه سلامت، غیرممکن دانست.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۳۱

به گزارش خانه ملت، سیامک مرهصدق در واکنش به انتشار خبری از سوی معاون اجتماعی برنامه و بودجه مبنی بر پوشش بیمهای تمامی هزینههای درمان ناباروری از سال آینده گفت: از سازمان برنامه و بودجه درخواست میکنیم اعتباراتی را که تاکنون برای وزارت بهداشت تعیین شده پرداخت کند تا این وزارتخانه بتواند فعالیتهای جدی خود را انجام دهد و بعد وارد فازهای جدید درمان شود.

وی ادامه داد: هماکنون وزارت بهداشت برای اجرای طرحهای خود با کمبود شدید منابع مواجه بوده و پیشبینی میشود، سال آینده با توجه به تامین داروهای گران و فوق تخصصی و پرهزینه بودن مراحل درمان نازایی اجرای این مهم امکانپذیر نباشد.

مرهصدق تصریح کرد: اگر درمان نازایی از جمله تعهدات وزارت بهداشت قرار بگیرد، عملیاتی کردن آن با این رقمی که در بودجه 97 برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده بهراحتی امکانپذیر نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآورشد: البته در بودجه 97 به طور خاص اعتباراتی برای درمان ناباروری تعیین نشده است، ضمن اینکه با افزایش اعتباراتی که در لایحه بودجه برای وزارت بهداشت درنظر گرفته شده، این وزارتخانه در انجام تعهدات کنونی خود نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر با تامین منابع در جهت تحت پوشش بیمهای قرار دادن ناباروری اقدام شود، یکی از اهداف سیاستهای کلی نظام مبنی بر افزایش جمعیت محقق میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها