معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای کاهش هزینه‌ها و افزایش جابه‌جایی کالا به دنبال اتصال بنادر به خطوط ریلی کشور هستیم.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۳۶

به گزارش فارس، منصور آرامی ظهر امروز در آیین معارفه سرپرست ادارهکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: بنادر استان با داشتن قدمت فراوان در عرصه تجارت دریایی، از مهمترین بنادر کشور در عرصه اقتصادی محسوب میشوند.

وی افزود: در کنار بنادر بزرگ این استان، شاهد وجود بنادر کوچکتری نیز هستیم که با داشتن یک سری مزیتها، قابلیتهای منحصر به فردی را در جهت تسهیل امور بندری و کمک به رشد و توسعه بنادر ایجاد کردهاند.

معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت منابع سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بندر بوشهر با داشتن ظرفیتهای مناسب یکی از مهمترین بنادر کشور محسوب میشود که با اجرای طرح توسعه این بندر با داشتن پسکرانه مناسب در جزیره نگین، میتواند در آینده به عنوان یک بندر شاخص مورد توجه قرار گیرد.

آرامی یادآور شد: یکی از طرحهایی که در کنار طرح توسعه زیرساختهای بندر بوشهر میتواند سبب افزایش ظرفیت بندری مرکز استان بوشهر شود، لایهروبی کانال ورودی بندر بوشهر به منظور افزایش عمق این کانال و در راستای پهلو گرفتن کشتیهایی با تناژ بالاتر است که در برنامه آتی سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش هزینهها و امکان افزایش بیشتر جابجایی کالا، سازمان بنادر و کشتیرانی به عنوان یک استراتژی و آیندهنگری به دنبال اتصال بنادر به خطوط ریلی کشور است که در کنار افزایش زیرساختها و ظرفیتهای بندری میتواند سبب ارتقاء بنادر کشور شود.

معاون برنامهریزی و توسعه مدیریت منابع سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در این راستا، افزایش ظرفیت ریلی بنادر شهید رجایی و امام خمینی به عنوان اولویتها در دستور کار این سازمان قرار گرفته است هر چند به دلیل عدم اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی، بندر بوشهر قادر به استفاده از این مزیت نیست.

آرامی یادآور شد: برای این که بتوانیم از ظرفیت خطوط ریلی در حوزه بندری استفاده کنیم، اداره ریلی و لجستیک و حمل و نقل چند وجهی در سازمان بنادر و دریانوردی راهاندازی میشود تا بتوانیم از این ظرفیت برای پیشبرد اقتصاد و تجارت دریایی استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها