قهرمان سابق کیک بوکسینگ در تیم ملی فوتبال چه می‌کند ؟!

آمده‌ام روحیه جنگندگی فوتبالیست‌ها را بالا ببرم

حسین اوجاقی و حضور در تیم ملی فوتبال. شاید خیلی‌ها از این اتفاق تعجب کنند، اما برنامه کی‌روش این است که‌امادگی بدنی بازیکنان را در بهترین شرایط بالا ببرد تا آنها روحیه جنگندگی خوبی برای رقابت در جام جهانی داشته باشند. البته تمرینات سخت در فوتبال چندان برای بازیکنان و مربیان مساله پیچیده و غریبی نیست.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۷۵

مربیانی که اساس تیمشان را بر قوای جسمانی و آمادگی فیزیکی پایهگذاری میکنند، همیشه دشوارترین تمرینات را برای تقویت تیم در نظر میگیرند. از فیلیکس ماگات که در بایرن مونیخ بازیکنانش را روی شیشه تمرین میداد تا پوچتینوی تاتنهام که بازیکنانش را مجبور میکرد از روی زغال داغ با پای برهنه عبور کنند. چنین تمریناتی هم در فوتبال ایران بیسابقه نیست. زمانی که ایویچ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به عهده داشت، وقتی تیم را برای حضور در جام جهانی 1998 فرانسه آماده میکرد بر این باور بود که باید چریکهایی را تربیت کند که بتوانند در زمین بجنگند. کارلوس کیروش هم از روزی که هدایت تیم ملی را بهعهده گرفت، بنای خود را بر بدنسازی اصولی و تقویت قدرت فیزیکی تیم گذاشت. کیروش بخوبی این مشکل را در بین بازیکنان ایرانی آسیبشناسی کرد و برای رفع آن گام برداشت. او در آستانه جام جهانی 2014 مهدی صفایی، قهرمان کیک بوکسینگ ایران را به جمع کادر بدنسازی تیمش اضافه کرد تا بازیکنان را برای تقابلهای سخت و طاقتفرسا در برزیل، بیش از پیش آماده کند. طرح کیروش نسبتا موفقیت آمیز بود و نتیجه آن نمایشهای غرورآفرین تیم ملی مقابل نیجریه و آرژانتین بود. پس از قطعی شدن صعود ایران به جام جهانی 2018 کارلوس کیروش برنامهای مدون را برای حضور هرچه قدرتمندتر در روسیه ارائه کرد. برنامهای که یکی از چالشبرانگیزترین مواردش گرفتن ملیپوشان داخلی از باشگاهها پس از هر بازی در لیگ به مدت 48 ساعت و انجام ریکاوری و تمرینات بدنسازی در کمپ تیم ملی زیر نظر کادر فنی بود؛ طرحی برای تقویت قوای بدنی بازیکنان. چیزی که کیروش معتقد است بازیکنان ملی پوش در باشگاههای داخلی در آن ضعف محسوسی دارند. کیروش این بار هم سراغ یکی دیگر از مربیان رزمی کار کشور رفته و از او خواسته تا بازیکنان فوتبال را آبدیده کند. به همین بهانه با اوجاقی تماس گرفتیم تا خودش در این باره حرف بزند.

او میگوید: بله، این اتفاق افتاده است و بنده قرار است با تیم ملی فوتبال ایران همکاری داشته باشم.

از اجاقی پرسیدیم قرار است در تیم ملی چه کاری انجام دهد که پاسخ داد: با آقای کیروش جلسه داشتیم. ایشان اهداف خاصی را دنبال میکند. در آن جلسه کیروش به من گفت در رئال و منچستر هم از مربیان رزمیکار استفاده میکرده است. ایشان هم همین پروژه را میخواهند در تیم ملی ایران پیاده کنند. بنده هم بررسی کردم و دیدم که توانایی انجامش را دارم.

اما شما نگفتید قرار است چه کاری انجام بدهید؟ اوجاقی در پاسخ به این سوال گفت: طبق برنامهای که به بنده دادهاند باید روحیه جنگندگی، تمرکز و قدرت تصمیمگیری سریع ملیپوشان را بالا ببریم. بنده احتمالا چند هفتهای در خدمت ملیپوشان عزیز هستم و امیدوارم بتوانم وظیفهام را خوب انجام بدهم. آقای کیروش گفته تا آخرین اردوی تیم ملی که در تهران است، کنار آنها باشم.

اوجاقی چطور میخواهد بین فوتبال و ووشو ارتباط برقرار کند؟ خودش در این باره توضیح میدهد: آنان با علاقه کار را دنبال میکند و در واقع سعی کردهام تا تمرینات جذابیت لازم را داشته باشد که خوشبختانه تاکنون مورد استقبال ملیپوشان تیم ملی فوتبال بوده است. امیدوارم در نهایت کار به جایی ختم شود که بتوانم هر آنچه را آقای کیروش خواسته، انجام بدهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها