لزوم حمایت بودجه‌ای از شبکه‌های برون‌مرزی

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، نقش و عملکرد شبکه خبری انگلیسی زبان پرس تی‌وی در ناکام گذاشتن دشمنی‌ورزی معاندان نظام ج.ا.ا و توطئه‌های استکبار جهانی علیه کشورمان را موفق توصیف کرد و حمایت بودجه‌ای از این رسانه و مجموعه رسانه‌های برون‌مرزی صداوسیما را ضروری دانست.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۹۱

به گزارش روابط عمومی پرس تیوی، اصغر مسعودی نماینده مردم نیریز و استهبان در دور دهم مجلس شورای اسلامی درباره کارکرد شبکههای برونمرزی با وجود رسانهها، شبکههای اجتماعی، وسایل ارتباطی مختلف و متعدد اظهار کرد: رسانههای درونمرزی و برونمرزی جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی و بسزایی در شکل گیری رفتار عمومی در جوامع مختلف دارند.

اصغر مسعودی با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: ابرقدرتها و استکبار جهانی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی کوتاهی نمیکنند و در حال حاضر از شبکههای مختلف با زبانهای متنوع از جمله فارسی علیه نظام و ایران تبلیغات سوء میکنند و با توجه به گسترش اسلام به ترویج اسلام هراسی دست زدهاند.

او گفت: متاسفانه صاحبان و سیاستگذاران اصلی رسانههایی که حرف از حمایت حقوق بشر و آزادی اندیشه میزنند براحتی حقوق انسانها و ملتها را زیر پا میگذارند و در این میان رسانههای برونمرزی ما باید پاسخ مناسبی به آنها بدهند.

مسعودی درباره نقش شبکه پرس تیوی در کاهش اسلامهراسی و ایرانهراسی عنوان کرد: از آنجا که کشور ما از امنترین کشورهاست، ولی رسانههای بیگانه و معاند در ناامن نشان دادن آن تلاش میکنند، بیان واقعیتهای موجود و روشنگریهای لازم را شبکههایی مانند پرس تیوی برعهده دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه رسانههای رقیب امکانات فنی زیاد، منابع مالی فراوان و پشتیبانی کامل کشورهای ابرقدرت را دارند، تصریح کرد: در این رقابت نابرابر شبکه پرس تیوی به سهم خود بخوبی توانسته واقعیتهای داخل کشور و دیگر کشورها را بیان کند و به تصویر بکشد .

او ادامه داد: شبکه پرس تیوی اثرگذاری قابل توجهی در بین مخاطبان خود داشته و توانسته بسیاری از ابهامات، سوالات و هجمههایی را که غولهای رسانهای غربی علیه ایران داشتهاند، خنثی کند و به رقابت و مقابله با آنها بپردازد.

مسعودی درباره نقش مجلس شورای اسلامی در تعامل و همکاری با شبکههای برونمرزی برای رسیدن به بهترین خروجی عنوان کرد: در برخی کشورها شبکههای تلویزیونی به صورت خصوصی اداره میشوند و حمایت مالی از دولت دریافت نمیکنند، اما در ایران که شبکههای برونمرزی زیرمجموعه رسانه ملی هستند و با حمایت و بودجه این رسانه اداره میشوند، باید اهمیت بالایی را برای این گونه شبکهها درنظر بگیریم و از حمایتهای بالایی برخوردار شوند تا اثرگذاری چشمگیری داشته باشند. همین که با شبکه پرس تیوی مقابله و آن را در مقاطعی تحریم کردهاند، خود نشاندهنده موفقیت این شبکه در عرصه بینالمللی و دلیلی است بر لزوم حمایت از این رسانه. او افزود: باید تعامل دو جانبه هم از سمت مجلس و هم از سوی شبکههای مذکور صورت گرفته و مجلس از فعالیت شبکههای برونمرزی اطلاعات کافی داشته و اهمیت کار این بخش تبیین شود تا حمایتهای لازم از سوی نمایندگان مردم صورت بگیرد.

به گفته نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس، در شرایط کنونی که رقابت شدیدی بین رسانهها در دنیا حکمفرماست، شبکههای برونمرزی ما باید در تولید برنامه و محتوا هر چه هدفمندتر کار کنند و ذائقه مخاطب را نیز در نظر بگیرند.

مسعودی ادامه داد: شبکههای برونمرزی باید ترویج فرهنگ خودباوری، استقلالطلبی و اعتماد بهنفس و عزت را در دستور کار خود قرار دهند و با توجه به مخاطبان مختلفی که دارند، تنوع مطالب و جذاب بودن آن را درنظر داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که باید اعتماد مخاطب را جلب کرد و مصالح جامعه کشور و مردم را در نظر گرفت، گفت: باید در ارائه مطالب حتما نکات منفی و مثبت را به شکل توامان بازگو و واقعیتها را با شکلی جذاب عرضه کرد.

او افزود: باید دیدگاههای مختلف را تحلیل کنیم تا مخاطب خارجی مطمئن شود این رسانهها واقعیتها را بازگو میکنند که بجد میتوان گفت شبکه پرس تیوی در این باره موفق عمل کرده و تلاش دستاندرکاران و پرسنل آن قابل تقدیر و تشکر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها