مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از آغاز پیش‌فروش سکه بهار آزادی از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: تحویل این سکه‌ها شش‌ماهه تا یک‌ساله خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۸۹

به گزارش مهر، مسعود رحیمی در نشست خبری گفت: با توجه به افزایش نرخ سکه از پاییز امسال، نقدهایی به بانک مرکزی وارد بود که چرا دخالت نمیکند، بر این اساس 200 هزار تومان حباب برای سکه متصور بود و به همین دلیل حراج سکه در بانک کارگشایی صورت گرفت و حباب سکه تا حدود زیادی تخلیه شد، اکنون نیز از روز سهشنبه پیشفروش سکه آغاز میشود.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی افزود: 1312 شعبه بانک ملی پیشفروش را انجام خواهند داد و امکان پیشخرید برای افراد حقیقی بالای 18 سال وجود دارد و مبلغ یک میلیون تومان اخذ و ششماهه و یکساله نیز تحویل میشود. بهای سکه در زمان تحویل نیز نرخ روز سکه با تخفیف 9 درصدی برای خرید یکساله و 4 درصدی برای خرید ششماهه است.

وی افزود: این پیشفروش قیمت قطعی ندارد و در این رابطه در سال جاری قیمت روز و با محاسبه نرخ تخفیف محاسبه خواهد شد.

رحیمی در پاسخ به پرسشی درخصوص حباب کنونی بازار سکه با توجه به حراجهای بانک کارگشایی گفت: اکنون بازار سکه حباب 20 تا 30 هزار تومانی دارد و البته پیشفروش سکه نیز نامحدود خواهد بود و سقف زمانی ندارد. این در حالی است که تا اطلاع ثانوی پیشفروش را صورت خواهیم داد.

وی در پاسخ به اینکه چه میزان سکه در حراجها عرضه شده است، گفت: حدود 250هزار سکه توزیع شده که 107 هزار نیم سکه و 120 هزار سکه تمام بهار آزادی بوده است.

رحیمی با بیان اینکه ذخایر طلا و سکه بانک مرکزی در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ممکن است دلالان در بازار سکه مداخله کنند، گفت: مکانیزم پیشفروش میتواند مداخلات برخی دلالان را کاهش دهد، البته ما در پنج سال گذشته عرضه سکه نداشتیم و اکنون هم احتمال ادامه حراج را در بانک کارگشایی تا پایان سال خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها