3 طلای ایران در کشتی فرنگی جام تختی

نمایندگان اوزان 77 و 87 و 130کیلوگرم کشتی فرنگی ایران، مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی جام تختی را از آن خود کردند.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۴۹

در ادامه رقابتهای سی و هشتمین دوره کشتی فرنگی جام تختی که در سالن بعثت شهر بندری ماهشهر برگزار میشود، محمدعلی گرایی دارنده مدال برنز جهان در ادامه درخشش خود در دیدار نهایی وزن 77 کیلوگرم به مصاف سرکان آک کویون از ترکیه رفت و با برتری 7 بر 2 مقابل این کشتی گیر مدال طلا را از آن خود کرد.

در دیدار فینال وزن 87 کیلوگرم سامان عزیزی برابر حسین موتسوگولوف از قزاقستان با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و دومین مدال طلای ایران در این رقابتها را بر گردن آویخت.

در فینال وزن 130 کیلوگرم نیز بهنام مهدیزاده دارنده دو مدال طلای آسیا برابر عثمان ییلدیریم از ترکیه و دارنده مدالهای نقره و برنز جوانان جهان و طلای بازیهای کشورهای اسلامی با نتیجه نزدیک یک بر یک پیروز شد و سومین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابتها را بر گردن آویخت. در دیدار ردهبندی این وزن نیز شهاب قوره جیلی برابر آلین الکسوک از رومانی یک بر صفر پیروز شد و به مدال برنز رسید.

اما در فینال وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی برابر اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید. در دیدارهای ردهبندی وزن 77 کیلوگرم نیز برومند اصلان 2 بر یک بکوری گوگولی از گرجستان را شکست داد و به مدال برنز رسید، اما پژمان پشتام با حساب 9 بر صفر برابر فاتح چنگیز از ترکیه شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

رضایت رسول از سطح فنی جام تختی

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه سطح کیفی، این دوره از رقابتهای بینالمللی کشتی فرنگی جام تختی نسبت به ادوار گذشته بالاست گفت: قرارگرفتن این مسابقات در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی باعث افزایش سطح فنی و جذابیت این مسابقات شده است.

رسول خادم با اشاره به سطح کیفی بسیار خوب سی و هشتمین دوره رقابتهای بینالمللی کشتی فرنگی جام تختی افزود: این رقابتها به عنوان اولین رویدادی است که در سال 2018 با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی در رنکینگ کشتی گیران اثرگذار است و همین امر نشان از جایگاه این رقابتها در کشتی جهان است.

وی در ادامه درباره نتایج فرنگی کاران ایران در این رقابتها و حضور چهار نماینده ایران در دیدار فینال گفت: تیم ایران با ترکیبی که بیشترین نفرات آنها جوان هستند، پا به این رقابتها گذاشت. امیدوارم آینده کشتی فرنگی ایران با وجود این استعدادها و پرورش هر چه بهتر آنها و همینطور کسب تجربه بیشتر همچنان در مسیر موفقیت باشد. تغییر قوانین و تطبیق کشتیگیران با وضعیت جدید مقداری به زمان نیاز دارد تا کشتیگیران با شرایط جدید آشنا شوند.

عضو هیاترئیسه اتحادیه جهانی کشتی با ابراز رضایت از میزبانی ماهشهر از جام تختی گفت: سیاست فدراسیون کشتی طی چند سال اخیر این بوده که میزبانی رویدادهای جهانی و معتبر را به استانهای مختلف بدهد تا کشتی به عنوان ورزش ملی ایران در سراسر کشور توسعه پیدا کند که خوشبختانه همین امر نیز مثمر ثمر بوده و باعث رشد و توسعه کشتی در بسیاری از نقاط کشور شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها