رقابت منطقی «فیلشاه» با رقبا

حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» با اشاره به این که رقابت این انیمیشن با دیگر فیلم‌های جشنواره منطقی است، گفت: این فیلم حداقل در شش رشته شانس دریافت سیمرغ بلورین دارد.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۰۶

حامد جعفری، تهیهکننده انیمیشن سینمایی فیلشاه درگفتوگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین در بخشهای مختلف سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، گفت: فیلشاه به عنوان یک فیلم سینمایی ساخته شده است. وقتی یک فیلم سینمایی ساخته میشود یعنی قرار است با فیلمهای سینمایی حاضر در جشنواره رقابت کند و این رقابت، منطقی است. مثلا فیلم انیمیشن سینمایی «دیو و دلبر» که در هالیوود ساخته شد، در اسکار در کنار فیلمهای دیگر رقابت و جایزه اسکار دریافت کرد. این در دنیا مرسوم است که فیلمهای انیمیشن با آثار رئال رقابت میکنند.

او افزود: ما نمیدانیم که هیات داوران چه کسانی هستند، بهخاطر همین، میتوان این را گفت که هیات داوران باید این قدرت و جسارت را داشته باشند که مقابل کارهای رئال، به یک کار انیمیشن توجه کنند. افرادی که برای داوری جشنواره فیلم فجر انتخاب میشوند از سرآمدان حوزه سینما هستند. به نظرم انیمیشن سینمایی «فیلشاه» شانس این را دارد که در بخشهای تدوین، موسیقی، صداگذاری، فیلمنامه، کارگردانی، بهترین فیلم و... نامزد دریافت سیمرغ بلورین سی و ششمین جشنواره فیلم فجر باشد.

جعفری درباره تولید این انیمیشن سینمایی گفت: ما برای نگارش فیلمنامه انیمیشنهای سینمایی فردی عمل نمیکنیم، بلکه کارمان گروهی است. هر ساله ایدههای مختلفی به گروه هنر پویا پیشنهاد میشود، از بین این ایدهها چند ایده توسط شورای محتوایی انتخاب میشود، آن ایدهها در کارگاه ایده‌‌اندیشی دستخوش تغییراتی میشود و به یک طرح تبدیل میشود، روی آن طرح دوباره کار میکنیم و تبدیل به فیلمنامه میشود. ما برای ساخت آثارمان چنین مراحلی را طی میکنیم.

او ادامه داد: بعد از انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم»، ایده انیمیشن سینمایی فیلشاه انتخاب شد، حدود 5-6 ماه روی آن کار شد و از دی ماه سال 94 نگارش فیلمنامهاش را شروع کردیم. با توجه به بازخوردهایی که از انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» دریافت کردیم، تمام تلاشمان را کردیم تا مشکلاتی که پیش از این مطرح بود را برطرف کنیم. در کنار نگارش فیلمنامه، ما کارهای پیش تولید ساخت انیمیشن را هم جلو بردیم و تقریباً در پایان سال 94 پکیج پیش تولید انیمیشن سینمایی فیلشاه کامل شد. بعد از آن هم کار تولید آن با جدیت دنبال شد، در تیرماه 96 کار دوبله این انیمیشن انجام شد و در آخر هم چند روز قبل کار تولید آن به صورت کامل به پایان رسید و آماده نمایش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها