رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید بیش از شش میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح استان طی سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۱۵

به گزارش مهر، اسمعیل کریم زاده در آیین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان اظهارداشت: استان در تولید اکثر محصولات کشاورزی از جمله سیب درختی، عسل، چغندر قند، جمعیت گاومیش، آفتابگردان اجیلی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته با تخصیص 216 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در حدود 92 میلیون متر مکعب آب در پشت سدها ذخیرهسازی و صرفه جویی شده است

کریم زاده با بیان اینکه از آغاز فصل برداشت سیب درختی در استان تا کنون میزان صادرات سیب درختی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود 300 درصد افزایش داشته است افزود: بازاریابی و صادرات به بازارهای جدید سیب استان از مهمترین دلایل افزایش صادرات سیب بود.

وی یاد آور شد: سرمایه گذاریها در بخش کشاورزی از دولت یازدهم به بعد روند قابل توجهی داشته و تراز اقتصادی مثبت و رشد بهره وری در این بخش در سالهای اخیر موید این مطلب است و لازم است مسئولان دولتی به جهت اهمیت بخش کشاورزی در رونق اقتصادی کشور اهتمام و توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد توسعه آموزشهای ترویجی به بهره برداران و استفاده از فناوریهای برتر علمی در راستای کاهش هزینههای تولید محصولات و افزایش عملکرد در واحد سطح به عنوان مهمترین راهکارهای افزایش عملکرد تولید است.

وی افزود: استفاده از کشاورزان پیشرو و نمونه در فعالیتهای ترویجی با اهدافی چون الگو سازی برای سایر کشاورزان و بهرهبردران و استفاده از توان علمی و تجربی آنان به منظور اشاعه نوآوریهای سودمند و نیز اطلاع رسانی ترویجی از جمله رهیافت‌‌های رایج در راستای جلب مشارکت نیروهای محلی و بکارگیری این دسته از کشاورزان در کنار سایر عوامل و نخبگان این بخش در پیشبرد برنامههای ترویجی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها