اهدای «کارت خرید جهیزیه» به مددجویان از سال 97

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت:‌ «کارت خرید جهیزیه» به ارزش5/2 میلیون تا پنج میلیون تومان از سال 97 به مددجویان در شرف ازدواج، اهدا می‌شود.‌
کد خبر: ۱۱۱۱۶۸۶

به گزارش جامجم، فاطمه رهبر افزود: کمیته امداد در حال امضای تفاهمنامه همکاری با فروشگاهها و تولیدکنندگان کالاست تا مددجو با توجه به نیاز و براساس سلیقه خود برای خرید جهیزیه به فروشگاه طرف قرارداد مراجعه کند.

رهبر با اعلام اینکه تا پایان امسال باید 80 هزار سری جهیزیه و کمکهزینه ازدواج به جوانان مددجو و نیازمند متقاضی اهدا شود، عنوان کرد: در 9 ماهه نخست امسال 32 هزار سری جهیزیه به افراد متقاضی پرداخت شد. وی با بیان اینکه امسال 300 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین جهیزیه و کمکهزینه ازدواج مددجویان اختصاص یافته است، ادامه داد: از این رقم 140 میلیارد تومان از بودجه دولت و همچنین 60 میلیارد تومان هم از طریق مشارکتهای مردمی تأمین میشود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد عنوان کرد: صد میلیارد تومان از اعتبارات مورد نظر نیز برای پرداخت وام ازدواج به زوجهای جوان مددجو توسط صندوق قرضالحسنه امداد ولایت پرداخت میشود.

وی با اعلام اینکه از ابتدای شکلگیری کمیته امداد تاکنون دو میلیون سری جهیزیه به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان اهدا شده است، بیان کرد: از سال 1370 سرعت توزیع جهیزیه و کمکهزینه ازدواج افزایش یافت و هدفگذاری آن دقیقتر شد. رهبر با اشاره به اینکه در سال گذشته 120 هزار سری جهیزیه به متقاضیان اهدا شد، گفت: به دلیل کمبود منابع مالی تعداد زیادی از مددجویان در صف دریافت جهیزیه بودند که خوشبختانه اسفند 95 به تمام متقاضیانی که از چهار سال پیش از آن در صف بودند، جهیزیه و کمکهزینه ازدواج پرداخت شد. هماکنون جوان مددجویی پشت صف دریافت جهیزیه یا کمکهزینه ازدواج نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها