معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وام اشتغال روستایی در شهرهای زیر ده ‌هزار نفر و نواحی صنعتی با سود 10 درصد، در مناطق روستایی و عشایری با سود 6 درصد و در مناطق روستایی و عشایری مرزی با نرخ سود 4 درصد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۸۵

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری در یک نشست خبری به تشریح فرآیند ثبتنام متقاضیان وام اشتغال روستایی پرداخت و گفت: متقاضیان تسهیلات روستایی، کارآفرینان و سرمایهگذارانی هستند که طرحهای اشتغال خود را در سامانه کارا آپلود و بارگذاری کرده و پس از بررسی آن در کمیته مربوط و تائید آن در انتظار دریافت وام خواهند بود.

وی در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر نحوه ثبتنام متقاضیان در سامانه، میزان تسهیلات پرداختی و نرخ سود وام، اظهار کرد: کسانی که طرحهای خود را در سامانه بارگذاری کردند، باید منتظر باشند تا از طریق تلفن همراه یا سایت پیامک بررسی اولیه و تائید نهایی را دریافت کنند. معاون اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: پس از ارسال پیام طرح مورد تائید به بانک اعلام شده و بانک براساس اهلیت فرد و توجیهپذیری، طرح را وارد مرحله پرداخت تسهیلات میکند.

منصوری تصریح کرد: در بحث اشتغال روستایی تسهیلاتی که پرداخت میشود 12 هزار میلیارد تومان است که در مناطق روستایی و عشایری مرزی با سود 4 درصد، در مناطق روستایی و عشایری معمولی 6درصد و در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ده هزار نفر با نرخ سود 10 درصد توزیع خواهد شد و متقاضیان میتوانند برای دریافت این وام در سامانه کارا ثبتنام و طرح یا بیزینس پلن خود را ارائه کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم، اظهار کرد: چون بخش قابل توجهی از افراد در قالب شکلگیری، کسبوکار خود را آغاز میکنند کوشش کردیم محدودیتی در بحث تسهیلات نداشته باشیم، ولی ملاحظات خود را هم داریم برای آنکه منابع به انحراف نرود و طرح به نتیجه مطلوب منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها