دادستان تهران تاکید کرد

فضای مجازی، مهم‌ترین بستر آشوب‌ها

دادستان تهران، استفاده از فضای مجازی از جمله توییتر، تلگرام و برخی تارنما‌های معاند را مهم‌ترین بستر آشوب‌های اخیر در کشور دانست و افزود: به همین دلیل است که وقتی تلگرام مدیریت شد، آتش آشوب‌ها هم فروکش کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۱۵

به گزارش میزان، عباس جعفریدولتآبادی در نشست شورای معاونان دادسرای تهران گفت: ارزیابی آنها این بود که ایران تلگرام را مدیریت نخواهد کرد که این ارزیابی بیمبنا بود؛ چراکه مسئولان وقتی احساس کنند منافع ملی و امنیت کشور در خطر است، عامل ناامنی را حذف خواهند کرد و لذا مدیریت کردن تلگرام به عنوان یک تصمیم غیرقابل انتظار، موجب شکست آنها شد.دادستان تهران برخی اظهارنظرها درباره مرتبط بودن فضای مجازی و پیامرسانهایی چون تلگرام با حقوق شهروندی را بیمبنا خواند و افزود: وقتی برخی سایتهای معاند بصراحت ساخت کوکتل مولوتف را به جوانان آموزش میدهند، در مدیریت کردن آن نباید تردید کرد. اینکه عدهای مدیریت تلگرام را به بستن اتوبانها تشبیه کردهاند، با این پاسخ مواجه است که معتقدیم مسدود کردن بزرگراهها صحیح نیست، اما منطقی است که از رانندگان خودروها بخواهیم با داشتن پلاک و هویت مشخص در این مسیر تردد کنند.

جعفری دولتآبادی درخصوص امکان تکرار این حوادث گفت: استفاده از فضای مجازی از سوی دشمن برای اجرای اینگونه آشوبها و پروژه اختلافافکنی میان مسئولان توسط برخی کانالهای معاند ایجاب میکند درخصوص فضای مجازی اقدامات اساسی مورد توجه قرار گیرد. ایجاد شبکه ملی، ازجمله این راهکارهاست.

لزوم تعیین تکلیف متهمان آشوبهای اخیر

دادستان تهران وظیفه قضات در این میان را، تعیین تکلیف سریع متهمان آشوبهای اخیر کشور، رسیدگی به پروندههای مهم در ارتباط با این آشوبها و توجه به مشکلات قضایی مردم دانست و اظهار کرد: لازم است میان افراد فریبخورده که در خیابانها دستگیر شدهاند و عوامل اصلی این جریانات تفکیک قائل شد. درخصوص دسته اول تسریع در رسیدگی و آزادی متهمان در دستور کار قرار گیرد و نسبت به عوامل اصلی آشوبها، تحقیقات کاملتری انجام شود تا زمینه محاکمه فراهم شود.جعفری دولتآبادی خواستار تسریع در رسیدگی به پروندههای مهم مربوط به آشوبها مانند آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی، واژگون کردن یک دستگاه خودروی آتشنشانی و حمله به مراکز نظامی و انتظامی شد.

آزادی تعدادی از متهمان آشوبهای اخیر

وی اعلام کرد ظرف 48 ساعت اخیر تعداد 70 نفر از متهمان آشوبها با تکمیل تحقیقات و اخذ ضمانت آزاد شدند.

وی گفت: روند آزادی دیگر متهمان به استثنای عوامل اصلی آشوبها، پس از اخذ سوابق آنان از نهادهای امنیتی و ارزیابی دلایل تحصیل شده، ادامه خواهد یافت. دادستان تهران تاکید کرد با عوامل اصلی این آشوبها برخورد جدی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها