بتازگی یک شرکت نوآور هنگ‌کنگی هدفون جدیدی را به بازار عرضه کرده که از فناوری پیشرفته حذف صداهای مزاحم برخوردار است و در عین حال قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات مشابه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۱۲

یکی از مشکلاتی که بسیاری از شهرنشینان با آن روبه‌رو هستند، سروصدای زیاد محیط است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای مکالمه تلفنی یا گوش دادن به موسیقی در یک مکان شلوغ دچار مشکل شده باشید. رایج‌ترین کار در چنین موقعیتی، افزایش صدای دستگاه است، اما این اقدام در نهایت به قیمت آسیب به گوش تمام می‌شود. انکلیو (Enclave) با بهره‌گیری از فناوری جدید حذف نویز می‌تواند صداهای مزاحم محیط را تا 98 درصد کاهش دهد و به‌این‌ترتیب دیگر نیازی به بلندکردن صدای دستگاه نیست. این گجت ضدعرق بوده و با هر بار شارژ تا پنج ساعت کار می‌کند. همچنین کاربر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن ویژه انکلیو میزان حذف صدای محیط را تعیین کند.

درپوش متفاوت برای سینک ظرفشویی

تاکنون نوآوری‌های متفاوتی برای کاهش مصرف انرژی در محیط خانه به بازار آمده ‌است. سینک جینی (Sink Genie) یکی از این نوآوری‌هاست که با هدف کاهش مصرف آب هنگام شستن ظروف در سینک طراحی شده است. به‌صورت معمول برای شستن ظرف‌های کثیف و چرب به آب گرم نیاز داریم. با این وجود چند دقیقه پس از قرار دادن این ظرف‌ها در سینک پر از آب گرم، دمای آن به‌صورت طبیعی کاهش می‌یابد. سینک جینی با هدف حل این مساله طراحی شده است. این گجت دارای دو دکمه برای افزایش و کاهش دما و نیز لامپ‌هایی نشانگر دمای آب است. این سینک مانند جکوزی عمل کرده و می‌تواند دمای آب موجود در سینک را در حد مشخصی حفظ کند. به‌این‌ترتیب دیگر نیازی به خالی و پر کردن مجدد سینک نخواهد بود. این نوآوری هنوز در مرحله طراحی مدل سه‌بعدی قرار داشته و به تولید انبوه نرسیده است.

لامپ پرستار

شرکت تایوانی ا‌چ‌تی‌سی لامپی را طراحی کرده که می‌تواند حالت‌هایی نظیر افتادن ناگهانی فرد روی زمین یا نشستن طولانی‌مدت او را تشخیص داده و به‌صورت هوشمند اقداماتی را در این زمینه انجام دهد. این لامپ هوشمند با بهره‌گیری از الگوی فناوری به کار رفته در هدست‌های وایو (Vive) قابلیتی جدید را در محصول آینده خود جای خواهد داد که می‌تواند به حفظ سلامت کاربران کمک کند. برای نمونه فرض کنید کاربری که به تنهایی در خانه حضور دارد، هنگام راه رفتن لیز می‌خورد و به زمین می‌افتد. در این صورت یک حسگر متحرک فعال شده و علائم حیاتی کاربر (نظیر ضربان قلب و تنفس) را بررسی می‌کند. همچنین احتمالا اقدامات دیگری نظیر ارسال اعلان هشدار به اعضای خانواده یا تماس با آمبولانس از دیگر قابلیت‌های این لامپ هوشمند خواهد بود. هنوز جزئیات بیشتری درباره زمان عرضه این فناوری اعلام نشده است.

پیتا؛ دوربین چندکاره

پیتا (Pitta) گجتی چندکاره است که می‌توان از آن در موقعیت‌های مختلف برای تصویربرداری بهره گرفت. پیتا یک پهپاد با قابلیت عکاسی و فیلمبرداری است که می‌تواند تا 15 دقیقه پرواز کرده و تصاویری با کیفیت 4K را ثبت کند. این پهپاد دارای توانایی تعقیب خودکار سوژه تعیین شده و می‌تواند پشت سر فرد موردنظر کاربر حرکت کرده و از صحنه‌های موجود تصویربرداری کند. ثبت تصاویر پانوراما، قابلیت هدایت با اپلیکیشن ویژه و نیز امکان تعیین موقعیت با GPS‌ از دیگر قابلیت‌های پیتا به شمار می‌رود. پیتا کارکردهای دیگری نیز دارد. این گجت را می‌توان روی دوچرخه یا کلاه ایمنی نصب کرد و از آن به‌عنوان یک دوربین حرفه‌ای ویژه موقعیت‌های پرهیجان بهره گرفت. همچنین پیتا می‌تواند به‌عنوان دوربین امنیتی خانه یا محل کار نیز مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است پیتا فقط 200 گرم وزن دارد.

صفحه‌کلید ویژ‌ه گیمرها

هنوز هم بسیاری از گیمرها از صفحه‌کلیدهای سنتی که نزدیک به سه دهه بدون تغییر مانده‌اند، استفاده می‌کنند. این صفحه‌کلیدها به دلیل ساختار ارگونومیک خاص خود معمولا فشار زیادی به مچ دست وارد می‌کنند و در نتیجه استفاده درازمدت از آنها بویژه برای انجام بازی‌های رایانه‌ای کاملا نادرست است. ریز (Raise) صفحه‌کلیدی جدید با قابلیت تبدیل شدن به دو تکه مجزاست که به‌صورت ویژه برای گیمرها طراحی شده است.

این صفحه‌کلید نه‌تنها راحتی بیشتری داشته و فشار کمتری به دست وارد می‌کند، بلکه عملکردی فراتر از صفحه‌کلیدهای عادی دارد. کاربر با استفاده از نرم‌افزار ویژه این صفحه‌کلید می‌تواند عملکرد مشخصی را برای گروهی از دکمه‌ها تعریف کند و نور پس‌زمینه ویژه‌ای را نیز به هر گروه اختصاص دهد. بدنه این صفحه‌کلید از جنس آلومینیوم بوده و به وسیله آهنربا به هم متصل می‌شود.

شارژر بیسیم متفاوت

چند وقتی است بازار شارژرهای بیسیم برای بسیاری از شرکت‌های پیشرو در حوزه دیجیتال جذاب شده و استقبال مشتریان از چنین محصولاتی نیز این بازار را پویاتر کرده است. در این میان، نوآوری شرکت انرجس (Energous) با نام وات‌آپ (WattUp) شاید این حوزه را دگرگون کند. این شرکت از حدود پنج سال پیش کار روی نوآوری خود برای شارژ دستگا‌ه‌های مختلف از فاصله دور را آغاز کرد و بتازگی موفق به ثبت آن شد. فناوری مذکور این امکان را به کاربر می‌دهد تا انواع گوشی، تبلت و ساعت هوشمند را از فاصله یک متری شارژ کند. نکته جالب اینجاست که برای شارژ گوشی هوشمند اصلا لازم نیست آن را از جیب خارج کنید و ساعت هوشمند نیز در حالی که روی مچ دست قرار دارد شارژ می‌شود. همچنین امکان اتصال چند دستگاه به‌صورت همزمان به این شارژر وجود دارد. هنوز زمان قطعی عرضه این محصول اعلام نشده است.

حفاظت در برابر امواج مضر گوشی

مدت‌هاست کارشناسان حوزه سلامت درباره عوارض درازمدت ناشی از استفاده از تلفن همراه به کاربران هشدار می‌دهند. واقعیت این است که تلفن همراه نیز مانند مایکروویو امواجی ساطع می‌کند، اما در مایکروویو از لایه‌ای محافظ به‌عنوان پوشش به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی برای انسان استفاده می‌شود. ویوبریک (WaveBrak) گجت جدیدی است که می‌تواند امواج رادیویی گوشی را تا حد زیادی کاهش دهد. این گجت دارای لایه‌ای از جنس نیکل است که معمولا برای تولید محصولات ضدتشعشع استفاده می‌شود. آزمایش این گجت نشان داده که اثربخشی بالایی در زمینه کاهش میزان تشعشعات دارد. این وسیله ضمن کاهش میزان امواج گوشی به کاربر امکان می‌دهد همچنان صفحه نمایش دستگاه خود را مشاهده کند. ویوبریک همچنین دارای یک کابل با روکشی خاص است که جلوی تابش امواج ناشی از جریان الکتریکی را نیز می‌گیرد .

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها