حمید رشیدی: از همه بزرگان وزنه‌برداری رخصت می‌طلبم

پاک بودن تیم از کسب مدال مهم‌تر است

بدون شک اهالی وزنه‌برداری با نام و چهره حمید رشیدی آشنا هستند. او بتازگی به عنوان سرمربی تیم‌های ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان انتخاب شد تا در یک سال پیش رو، هدایت آینده‌سازان وزنه‌برداری ایران را در مسابقات مهمی چون المپیک نوجوانان و رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان برعهده داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۴۵

آقای رشیدی! تبریک به خاطر مسئولیت جدیدتان به عنوان سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان...

ممنونم. قبل از هر چیز من از همه مربیانی که در این سال‌ها در رده‌های سنی پایه در تیم ملی زحمت کشیدند رخصت می‌طلبم. از حسین توکلی، از کوروش باقری، از سجاد انوشیروانی، وحید ربیعی و محمدحسین برخواه. امیدوارم بتوانم راه این عزیزان را به بهترین شکل ممکن ادامه دهم و بتوانم برای وزنه‌برداری کشور مفید باشم.

خیلی از نفراتی که در بالا از آنها اسم بردید، الان از خانواده وزنه‌برداری دور هستند. این موضوع ناراحت‌کننده نیست؟

قطعا همین طور است. من به شخصه معتقدم خانواده وزنه‌برداری آنقدر بزرگ نیست که اجازه دهیم اختلاف نظرهای فنی تبدیل به کدورت و دوری شود. اما گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که با خواست و نظر اکثر نفرات حاضر در خانواده وزنه‌برداری مغایرت دارد.

اولویت با نوجوانان است یا جوانان؟

اولویت و تاکید ما با مسائل مربوط به آنتی‌دوپینگ است. هم در رده سنی نوجوانان و هم در رده سنی بزرگسالان، آنچه پیش از کسب مدال اهمیت دارد،پاک بودن نفرات اردونشین است.

اردوی تیم‌های ملی در رده‌های پایه از چه زمانی آغاز می‌شود؟

نخستین اردوی ما از قبل برنامه‌ریزی شده است. یعنی آن زمان که محمدحسین برخواه هدایت تیم ملی جوانان را برعهده داشت، مذاکراتی صورت گرفت تا دور جدید تمرینات این تیم در بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار شود. این اردو 20 روزه است و مقدمات برپایی آن نیز فراهم شده. به همین خاطر ما کارمان را با همین اردو استارت می‌زنیم.

اردوهای تیم ملی نوجوانان از چه زمان استارت می‌خورد؟

اردوی نوجوانان هم از ماه آینده در سالن کبکانیان تهران آغاز می‌شود. تنها مشکل این است که من، همزمان نمی‌توانم در تهران و مشهد باشم.

رشید شریفی و علی امینی‌فرد به عنوان دستیار در رده‌های جوانان و نوجوانان شما را همراهی می‌کنند. انتخابات این مربیان بر چه مبنایی بود؟

رشید شریفی که به معرفی نیاز ندارد. او یکی از قهرمانان ملی وزنه‌برداری ایران است که طی پنج سال اخیر هم در شهر سده اصفهان به کار مربیگری مشغول بوده است. اتفاقا دو نفر از کسانی که در رده‌های سنی پایه حضور دارند از شاگردان رشید شریفی هستند. در رده سنی نوجوانان هم آقای امینی از جمله مربیانی است که طی یک سال و نیم اخیر در مقطع نوجوانان فعالیت داشته است و رابطه خوبی با نفرات ملی‌پوش دارد. البته من فکر می‌کنم با توجه به حجم کار و حساسیت بالای آن، به وجود یک دستیار دیگر نیاز است تا در هر دو رده سنی نوجوانان و جوانان به ما کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها