سالن آمفی‌تئاتر شهرداری قائمشهر شاهد تکریم یکی دیگر از هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر، رادیو و تلویزیون مازندران بود؛ هنرمندی که نزدیک به نیم قرن از فعالیت هنری او در استان می‌گذرد و امروز درد و رنج بیماری چون بار مضاعفی بر دوشش سنگینی می‌کند. عادل فرنودی، چهره نام‌آشنای عرصه تئاتر و تلویزیون مازندران که دستی بر شعر و سروده‌های طنز نیز دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۷۴

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین نکوداشت فرنودی گفت: تجلیل از هنرمندان تجلیل از شخص نیست، تجلیل از جامعه‌ای است که هنرمندان به آن تعلق دارند. احد جاودانی با بیان این‌که جامعه بدون هنرمند جامعه‌ای خشن، بی‌محتوا و نامهربان خواهد بود، افزود: در جهانی که به سمت صلح و دوستی حرکت می‌کند، هنرمندان سکان‌داران و سفیران اصلی صلح هستند.جاودانی با تاکید بر این‌که حمایت و همکاری سایر نهادهای دولتی و غیردولتی در ارتقای هنر نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، افزود: ما نیاز به تدوین قوانین حمایتی در جهت رشد و تعالی هنر داریم. نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در معرض مشکلات هنرمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار بگیرند تا بتوانند در جهت رفع آنها و افزایش سهم وزارتخانه متبوع قوانین جامع‌تری تدوین کنند. بیمه هنرمندان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اجرای آن به تعویق افتاده و آن‌گونه که باید در میان هنرمندان تعمیم نیافته است.

عادل فرنودی، هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون مازندران در حاشیه این مراسم گفت: متولد سال 1331 هستم و یلدای امسال 66 ساله شدم. از سال 1348 فعالیت خود در عرصه تئاتر را آغاز کردم و در سال 49 وارد رادیو شدم. آن زمان رادیوی مازندران یک کیلوواتی بود و مسافت بیشتر از 15 کیلومتر را پوشش نمی‌داد. روزی سه ساعت در رادیو برنامه داشتیم و در شرایط محدودی کار می‌کردیم.

فرنودی که در سرودن اشعار فارسی، بومی و طنزهای اجتماعی نیز دستی بر آتش دارد، دراین باره گفت: بیش از 300 بیت شعر طنز از من به چاپ رسیده که برخی از آنها در برنامه‌های رادیویی «گلبانگ ساحل» و «صبح جمعه مازندران» پخش شده است.

او مشکلات مالی را مهم‌ترین مانع پیشرفت و تعالی تئاتر مازندران توصیف کرد و افزود: هنرمندان تئاتر استان برای روی صحنه بردن نمایشنامه‌های خود، هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند و بعضا از جیب خود سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانند چراغ این هنر را روشن نگه‌دارند. تهیه‌کننده‌ها به دلیل مشکلات مالی قادر به ساخت سریال‌های پرمحتوا برای صداوسیما و مردم مازندران نیستند.

مهتاب مظفری سوادکوهی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها