رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت بیشتر مجلس از صنعت خودروسازی را مشروط به ارتقای سطح ایمنی خودروهای تولیدی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۲۸

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در جمع فعالان صنعت خودرو در تشریح شروط حمایت مجلس از صنعت خودروسازی گفت: اگر تولیدکنندگان خودرو کیفیت خودروهای تولیدی را از نظر ایمنی بالا ببرند، حمایت می‌شوند. باید قبول کنیم برخی محصولات ایمنی مطلوب را ندارند.

وی تصریح کرد: برای ما ارتقای ایمنی خودروها نکته بسیار مهمی است، چرا که جان مردم در تصادفات ناهنجار از هستی ساقط می‌شود. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کسی باید در حوزه تخصصی خود کارش را انجام دهد، این‌که خودروسازان بگویند جاده‌ها وضعیت خوبی ندارند و مسئولان وزارت راه بگویند پلیس باید نظارت کند، قابل قبول نیست، چرا که هم پلیس باید با دوربین‌ها و اعمال روش‌های صحیح نظارت موثر داشته باشد و هم مسئولان وزارت راه به ساخت جاده مناسب کمک کنند و خودروسازان نیز باید سطح ایمنی خودروهای تولیدی را بالا ببرند، چرا که 16هزار کشته ناشی از تصادفات رانندگی و تعداد زیادی مجروح و معلول ناشی از تصادفات در سال واقعا کم نیست. همچنین هزینه‌های زیادی نیز برای کشور ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت در این مراسم اظهار کرد: تا صنعت خودرو خصوصی نشود و رقابت واقعی در آن به وجود نیاید، خیلی اتفاق مهمی صورت نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها