عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این‌که اختصاص هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای پزشک خانواده قابل قبول نیست، گفت: این بودجه فقط جوابگوی 10 تا 15 استان کشور است.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۶۰

به گزارش خانه ملت، ابوالفضل سروش ‌افزود: در میان مسئولان اراده‌ای برای اجرای پزشک خانواده وجود ندارد، یعنی هنوز متولیان باور نکرده‌اند که برای گذر از مشکلات مالی موجود در طرح تحول سلامت، پزشک خانواده باید اجرایی شود.

‌وی با بیان این‌که اجرای پزشک خانواده در نیمی از استان‌های کشور تا حدودی قابل قبول است، تصریح کرد: بهتر است همانند طرح تحول سلامت، پزشک خانواده را به یکباره در تمامی استان‌ها اجرایی نکرد؛ متاسفانه مسئولان ‌به این نتیجه رسیده‌اند که اجرای طرح تحول به روش فعلی درست نبوده است، بنابراین باید با اجرا در برخی استان‌ها نواقص آن را استخراج کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر این‌که وزارت بهداشت و درمان تاکنون پزشک خانواده را به معنای واقعی باور نکرده است، گفت: یعنی هنوز به این نتیجه نرسیده که اجرای پزشک خانواده به عنوان تکلیف قانونی در برنامه پنجم و ششم توسعه در حل بخشی از مشکلات این وزارتخانه مفید است؛ بنابراین تا زمانی که این باور ایجاد نشود اجرای مصوبات قانونی به نتیجه قابل‌قبولی دست پیدا نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها