بخشی از درآمدهای دولت در سال آینده به دریافت جریمه‌های ناشی از تخلف از قانون نظیر راهنمایی و رانندگی، تخلفات صنفی و تخریب محیط زیست باز می‌گردد که رقم 7600 میلیارد تومان در لایحه بودجه 97 برای آن پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۰۳

به گزارش ایرنا و براساس جداول لایحه بودجه 1397 کل کشور، دولت در سال آینده درآمد حاصل از «جرایم رانندگی» را به میزان 3000 میلیارد تومان در نظر گرفته و «جریمه‌ها و دیگر وجوه ناشی از اجرای قانون مبارزه با مواد مخدر» نیز 120 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

همچنین دولت در نظر دارد از محل «جرایم و مجازات قانون کار» 2/1 میلیارد تومان، «جرایم و خسارات زیست محیطی» ده میلیارد تومان، «تخلفات صنفی» 50 میلیارد تومان، «جرایم و فروش صیدآلات، چوب آلات، ادوات و مواد بازداشتی»32 میلیارد تومان و «تخلفات بهداشتی» 15 میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

براساس این لایحه، درآمد حاصل از «جرایم انصراف تحصیلی» ده میلیارد تومان، «جرایم و مجازات ورود و اقامت غیرمجاز اتباع خارجی به استثنای کسانی که به تشخیص مراجع ذی‌ربط برای اقامت بیش از مدت روادید صادره، عذر موجه دارند» 30 میلیارد تومان، «جرایم و خسارت ناشی از اجرای قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها» 90 میلیارد تومان و «سایر جرایم و خسارات» 868 میلیارد تومان تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها