مرد تبهکار که به بهانه اعزام به سفر زیارتی از روحانیون و مداحان مشهور کلاهبرداری کرده بود، با ردیابی پلیس فتای مشهد دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۳۷

به گزارش جام‌جم، سردار قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: با توجه به ارجاع چند شکایت مبنی بر کلاهبرداری با شگردی متفاوت، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت. براساس اظهارات شاکیان مبنی بر این که فرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مدیر کاروان با وعده «اعزام روحانی کاروان» و «اعزام خدمه» به صورت رایگان و همسفر روحانی با تخفیف نیم بها، سوژه‌های خود را از طریق فضای سایبر شناسایی و با قرار حضوری در اطراف حرم مطهر یا سایر اماکن مقدس دیگر مانند مساجد، حسینیه‌ها و با چرب زبانی و ارائه شماره کارت و گفتن حرف‌هایی نظیر این که کاروان در حال تکمیل بوده و فقط یک ظرفیت باقی مانده، قربانیکلاهبرداری‌‌های خود را راضی به واریز مبالغی از صد هزار تا دو میلیون و 500 هزار تومان کرده بود.

وی تصریح کرد: متهم با این شگرد، قشر روحانی و امامان جماعت و برخی مداحان سرشناس در سراسر کشور را هدف کلاهبرداری قرار داده بود، کارشناسان پلیس فتا پس از رهگیری‌های لازم در فضای سایبری و اقدامات فنی و تخصصی توانستند ردی از متهم در فضای سایبر پیدا و با بررسی‌های بعدی مکان او نیز شناسایی کنند. در عملیات تعقیب و گریز متهم که سعی کرد از روی دیوار فرار کند، توسط کارشناسان پلیس فتا دستگیر شد. متهم که مردی32 ساله بود با مشاهده شواهد غیر‌قابل انکار، جرم خود را پذیرفت و بیکاری و کسب منفعت مالی را انگیزه بزهکاری خود اعلام کرد و مدعی شد، وقت گذرانی در کافه و هم‌صحبتی با فرد شیطان صفتی که این فکر را به ذهنم آورد، دلیل اصلی انجام این کلاهبرداری بود. این متهم که 11 ماه از اقدامات مجرمانه‌اش می‌گذرد، براساس مستنداتی که تا‌کنون از 30 نفر از مالباختگان (13 نفر در مشهد و بقیه در شهرهای تهران، قم، اهواز و بروجرد) به‌دست آمده، 40 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها