یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان قرعه‌کشی شد

قرعه دشوار برای غول‌های اروپایی

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شهر نیون سوئیس برگزار شد و از همین حالا طرفداران فوتبال خود برای چند دیدار حساس میان غول‌های اروپایی آماده کرده‌اند. دور رفت این بازی‌ها در دو هفته برگزار می‌شود که هفته اول در روزهای 24 و 25 بهمن و هفته دوم در اول و دوم اسفند برگزار می‌شود. این تیم‌ها بازی‌های خود در هفته اول دور برگشت را در 15 و 16 اسفند و هفته دوم را 22 و 23 اسفند برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۲۹

نتایج این قرعه‌کشی نشان داد که قهرمان دو دوره قبل این رقابت‌ها برای کسب سه‌گانه در این مسابقات، راه بسیار سختی پیش‌رو دارد. شاگردان زیدان باید در دو بازی رفت و برگشت مقابل پاری‌سن ژرمن قرار بگیرند که با ستاره‌هایی که در تابستان به خدمت گرفت، این روزها در اوج خود قرار دارد. به عقیده بسیاری این بازی می‌تواند عیار گرانقیمت‌ترین بازیکن دنیا را نشان دهد. او که در تابستان با رقم نجومی 222 میلیون یورو از بارسا به پاریس آمد تا از زیر سایه ستاره‌ای همچون مسی خارج شود، حالا می‌تواند خود را مقابل ستارگان رئال ثابت کند. بوتراگوئنو، مدیر ارتباطات رئال پس از این قرعه گفت: این بازی می‌توانست یک فینال باشد چون هر دو تیم قدرتمند هستند و کاندیدای قهرمانی. در هر صورت قرعه این شد و باید آن را پذیرفت. در طرف مقابل، اونای امری سرمربی اسپانیایی PSG گفت: فکر نمی‌کنم این بدترین قرعه ممکن برای ما باشد و با دید مثبت به آن نگاه می‌کنم.

یکی دیگر از دیدارهای حساس این مرحله، بین چلسی و بارسا برگزار می‌شود. تیم کونته که این روزها شرایط خوبی در لیگ جزیره ندارد، باید با در شرایطی به مصاف تیم والورده برود که مسی و یارانش این روزها شرایط خوبی را در لالیگا پشت سر می‌گذارند. این دو تیم تا پیش از این 15 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که سهم هر تیم پنج مساوی بوده است. البته آخرین پیروزی بارسا مقابل آبی‌های لندنی به سال 2006 باز می‌گردد. همین مساله باعث نارضایتی بارسایی‌ها از این قرعه شده است. در همین زمینه، گیلرمو آمور، مدیر ارتباطات جدید باشگاه بارسلونا گفت: اصلا دوست نداشتیم در این مرحله به چلسی یا بایرن برخورد کنیم ولی خوب اتفاقی است که باید آن را قبول کرد؛ چون برای قهرمان شدن باید مقابل بهترین‌ها پیروز شوید.»

تاتنهام دیگر تیم انگلیسی حاضر در این مرحله نیز با قرعه سختی رو به رو شده و باید به مصاف یووه برود. البته سه تیم دیگر انگلیسی با قرعه‌های نسبتا آسانی رو‌به‌رو شده و می‌توانند همچنان به حضور در این مسابقات امیدوار باشند. در این میان باید قرعه بایرن مونیخ را آسان‌ترین قرعه موجود دانست که باید با بشیکتاش ترکیه بازی کند.

برنامه یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان

بایرن‌مونیخ ـ بشیکتاش

یوونتوس ـ تاتنهام

چلسی ـ بارسلونا

رئال مادرید ـ پاری‌سن‌ژرمن

شاختار دونتسک ـ رم

سویا ـ منچستریونایتد

پورتو ـ لیورپول

بازل ـ منچسترسیتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها