تیم برانکو با 36 امتیاز، نیم‌فصل اول لیگ برتر را پشت سر گذاشت

پایان باشکوه پرسپولیس در نیمه راه قهرمانی

اسب پرسپولیس بخوبی برای قهرمانی زین شده است؛ تیم یکدستی که با بازی روان، چشم نواز و مقتدرانه خود نه تنها قند در دل هوادارانش آب می‌کند که هواداران رقیب را هم وادار به تمجید می‌کند؛ پایان قدرت نمایی تیم برانکو در نیمه‌راه لیگ برتر هفدهم از این قرار بود؛ پرسپولیس 2 صنعت نفت آبادان صفر !
کد خبر: ۱۱۰۱۸۲۷

دیدار عقب افتاده پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان همان طور که پیش‌بینی می‌شد مجالی بود برای عرض‌اندام تیم برانکو و حسن‌ختامی زیبا برای یک نیم فصل مقتدرانه این تیم. پرسپولیس در حالی گام به این بازی گذاشت که پیشتر با 33 امتیاز و یک بازی کمتر پیشتازی خود در لیگ را جشن گرفته بود و عصر دیروز در ورزشگاه آزادی فارغ از هرگونه استرس با یک بازی خوب ضمن شکست دادن 2 بر صفر صنعت نفت آبادان 36 امتیازی شد تا به میانگین 4/2 امتیاز در هر بازی دست یابد، میانگینی که پیش از این در اختیار سپاهان بود با 38/2 امتیاز.

اما این همه دستاورد پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر نبود، مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته که دو فصل پیش نیز تا یک قدمی قهرمانی پیش رفت، برای سومین فصل پیاپی در لیگ به قدرت نمایی می‌پردازد به طوری که بیشترین میزان برد را در نیم‌فصل اول با 11 برد، کمترین باخت را با یک شکست (برابر پیکان) به نام خود ثبت کرد و رکورد بیشترین گل زده را با 27 گل، کمترین گل خورده را با شش گل و طبیعتا بهترین تفاضل گل را یعنی 21+ در نیم فصل اول لیگ هفدهم بر جای گذاشت.

تیم برانکو از دیدگاه امتیازی 7 امتیاز بیش از پارس جنوبی تیم دوم جدول امتیاز اندوخت و 16 امتیاز از رقیب دیرینه و محبوب پایتخت پیش است؛ این سوژه مناسبی برای کری‌خوانی هواداران پرسپولیس است که دست‌کم تا هفته 21 همچنان بالاتر از استقلال تازه احیا شده در جدول قرار دارند.

علیپور آقای گل

علاوه براین علیرضا بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه خود در بازی با صنعت نفت و علی علیپور با زدن هر دو گل این تیم از خوشبخت‌ترین بازیکنان پرسپولیس در پایان نیم‌فصل لقب گرفتند، حالا علیپور با ده گل زده به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد. همان طور که محسن مسلمان کارگردان خط میانی این تیم نیز با دادن هفت پاس گل از این نظر پیشتاز است.

اما علیپور در این فصل با احتساب در جام حذفی، سوپر جام و لیگ قهرمانان آسیا در مجموع 13 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. او در حالی که از زمان حضورش در پرسپولیس تا لیگ شانزدهم در 75 بازی 11 گل به ثمر رسانده بود امسال در 15بازی نیم فصل اول ده گل وارد دروازه حریف کرده که از این نظر آمار خوبی به ثبت رسانده است.

تمجید کمالوند از پرسپولیس

سرمربی صنعت نفت با اذعان به اینکه سرخپوشان تهرانی در دیدار مقابل این تیم مستحق کسب سه امتیاز بودند گفت: مشکل اصلی ما خستگی بود چراکه در 10 روز سه مسابقه داشتیم. برای ما که بازیکنان کمی داریم، در این مدت زمان برگزاری سه بازی بسیار سنگین است. ما تا دقیقه 70 هم خوب بودیم، اما در ادامه تحلیل رفتیم. البته دو سه بازیکن ما در حد خودشان نبودند.

فراز کمالوند در ادامه با اشاره به رتبه ششم صنعت نفت در پایان نیم فصل گفت: من فکر می‌کنم در چند سال اخیر، نتایجی که ما گرفتیم و جایگاه‌مان بی‌سابقه بوده است. به نظرم اگر تیم‌مان را تقویت کنیم، جایگاه‌مان از رده ششم هم بهتر خواهد شد. اکنون تیمی که همیشه در آستانه سقوط بوده را به اینجا رسانده‌ایم و اگر تقویت شویم، جایگاه‌های بالای جدول را هم می‌توانیم
به‌دست بیاوریم.

برنامه هفته اول دور برگشت

جمعه اول دی

پدیده ـ پیکان (ساعت 14)، ذوب‌آهن ـ سیاه‌جامگان (ساعت 14 و 30 دقیقه)، سپیدرود ـ نفت (ساعت 14 و 30 دقیقه)، سایپا ـ سپاهان (ساعت 16 و 20 دقیقه)

یکشنبه 3 دی

تراکتورسازی ـ استقلال خوزستان (ساعت 14 و 30 دقیقه)، استقلال ـ صنعت نفت (ساعت 15)، پارس جنوبی جم ـ گسترش فولاد (ساعت 16 و 30 دقیقه)، فولاد ـ پرسپولیس (ساعت 17 و 30 دقیقه)

برانکو: در حد تیم قهرمان بازی کردیم

برانکو ایوانکوویچ پس از برتری 2 بر صفر پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان گفت: قبل از هر چیزی باید این پیروزی و قهرمانی نیم‌فصل‌مان را تبریک بگویم. از نحوه بازی بازیکنانم مقابل نفت آبادان خیلی راضی و خوشحال هستم. این بازی را سخت‌ترین بازی نیم فصل بعد از دربی می‌دانستیم. یک بازی بسیار خوب انجام دادیم و تاکتیک منظمی را به نمایش گذاشتیم و در حد قهرمان بازی کردیم. بردها و نتایج خوب ما هم ادامه پیدا کرد.

وی افزود: از هواداران‌مان تشکر می‌کنم که در این هوای سرد تعداد قابل توجهی از آنها به ورزشگاه آمده و حمایت‌مان کردند. مهم‌ترین مساله این است که خواستیم فوتبال بازی کرده و هواداران را خشنود کنیم. در نیم فصل اول با کیفیت و در سطح بالا بازی کردیم. طبیعی است ماه دسامبر است و قهرمان لیگ مشخص نشده و نصف راه رفته‌ایم، اما با امتیاز خوبی به نسبت تیم‌های تعقیب‌کننده جلو افتاده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها