مسمومیت ۲۳ دانش آموز زنجانی با منواکسیدکربن

استنشاق گاز منواکسید کربن، ۲۳ دانش آموز زنجانی را راهی بیمارستان کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۲۶
مسمومیت ۲۳ دانش آموز زنجانی با منواکسیدکربن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زراعتچی - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان اعلام کرد: در پی تماس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ زنجان در ساعت ۱۴:۳۰ امروز مبنی بر وضعیت اورژانسی تعدادی از دانش آموزان یک مدرسه در شهرک مهدیه زنجان، بلافاصله پرسنل اورژانس از ۶ پایگاه فوریت‌های پزشکی مرکزی، فاتح، پونک، ولیعصر(عج)، صبا و سهند به محل حادثه اعزام شدند.

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، زراعتچی افزود: در بررسی اولیه، ۲۳ دانش آموز دچار علائم مسمومیت با منواکسید کربن شامل سردرد، ضعف و بی حالی، سرگیجه و حالت تهوع بودند که پس از دریافت اقدامات درمانی پیش بیمارستانی، توسط اورژانس به مراکز درمانی آیت اله موسوی و ولیعصر (عج) زنجان منتقل شدند. حال عمومی بیماران مناسب گزارش شده است.

حال دانش‌آموزان مسموم شده مساعد است

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان به فارس گفت: استفاده موقت از بخاری نفتی پلار و نشتی این بخاری دلیل اصلی مسمومیت دانش‌آموزان زنجان بوده است.

بنا بر اعلام اورژانس استان زنجان، ظهر امروز براساس مسمومیت با گاز مونواکسید 23 دانش آموز استان زنجان راهی بیمارستان شدند.

در این زمینه مدیر روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان زنجان اقدام به ارائه گزارش کرد.

رهبر طوماری با اشاره به اینکه حادثه مذکور در مدرسه قدس روستای سایان‌ داده است، اظهار کرد: این حادثه در اثر نشتی بخاری مدرسه روی داده است.

وی با اشاره به اینکه نشتی از بخاری پلار بوده است، عنوان کرد: این مدرسه دارای سیستم گرمایشی بوده، اما به دلیل تعمیرات به صورت موقت از این بخاری استفاده می‌شد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد یکی از دانش‌آموزان شیفت صبح به هنگام خروج از کلاس اقدام به خاموش کردن بخاری کرده بودند که موجب نشتی بخاری شده بود.

طوماری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به بیمارستان منتقل شدند، گفت: تعدادی از این افراد پس از درمان مرخص شدند و فرآیند درمان بقیه دانش‌آموز ادامه دارد.

گفتنی است، بخاری پلار در حقیقت یک بخاری نفتی است که به صورت موقت در مدرسه روستایی سایان مورد استفاده قرار گرفته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها