به دنبال انتشار اخباری مبنی بر صدور حکم خاوری مدیر عامل متواری بانک ملی، موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب با تائید این خبرافزود: خاوری از باب اخلال در نظام اقتصادی از سوی قاضی رسیدگی‌کننده به 20 سال حبس و از باب دریافت رشوه حدودا به مبلغ سه میلیون دلار به ده سال حبس محکوم شده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۸۸

رئیس دادگاه انقلاب تهران در گفت‌وگو با فارس، گفت: خاوری به پرداخت سه میلیون دلار پول نقد به عنوان جزای نقدی نیز محکوم شده است. وی درخصوص وضعیت اموال خاوری گفت: درخصوص اموال وی، مقرر شده است دادسرا اموال او را بفروشد و از محل فروش این اموال، بخشی از رد مال و جزای نقدی انجام شود.

رئیس دادگاه عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به شایعه مرگ خاوری، در صورت تائید شدن این شایعه، وضعیت اموال وی چه می‌شود، گفت: در حکم، به دادسرا برای فروش اموال اختیار داده شده است.

غضنفرآبادی درخصوص حذف نام خاوری از سایت اینترپل و سرنوشت بازگرداندن این فرد به کشور عنوان کرد: با توجه به این‌که این فرد در دادگاه ایران محکوم شده است، پیگیری‌های بین‌المللی راحت‌تر می‌شود، چراکه وضعیت او از حالت متهم به مجرم تبدیل شده است و پیگیری‌ها انجام می‌شود.

غلامحسین اسماعیلی ، رئیس‌کل دادگستری استان تهران هم در گفت‌وگو با جام‌جم ، گفت : خاوری چهار عنوان اتهامی داشت که در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا به آنها اشاره شده بود و دادگاه وی را در هر چهار مورد اتهامی، محکوم کرده است.

وی درباره خبر منتشرشده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کشته شدن خاوری در کانادا اظهار کرد: من هم این خبر را دیدم، اما بعید می‌دانم صحت داشته باشد ضمن این‌که مرجع تائید یا تکذیب این خبر، دادگستری نیست و باید مراجع دیگر در این خصوص اظهارنظر کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سؤال که آیا دادسرا دستور جدیدی در ارتباط با استرداد خاوری به پلیس اینترپل داده است یا خیر، افزود: همان دستورات قبلی است و دستور جدیدی به اینترپل داده نشده، اما قطعاً در صورت قطعیت یافتن حکم صادره، دادسرا با جدیت بیشتری استرداد خاوری را از طریق اینترپل پیگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها