آن طور که انتظار می رفت ایالات متحده امریکا با هدایت رییس جمهور جنجالی خود از جدیدترین نسخه خوش رقصی دولتش به نفع صهیونیسم بین‌الملل رونمایی کرد و از روی عجز و ناتوانی قدس شریف را بعنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۹۹
نسخه خوش رقصی ترامپ زیر سنگ انتفاضه

به گزارش جام جم آنلاین، کاخ سفید با سکانداری ترامپ با این اقدام شکل تازه ای از تحرکات تنش زا بین کشورهای مسلمان در قالب نوعی جنگ نیابتی را آغاز کرده است. اما طبق پیش بینی ها انتقال اسمی مرکز سیاسی صهیونیست ها از تل آویو به بیت المقدس خشم مردم منطقه و حتی همپیمانان آشکار و نهان آمریکا و اسراییل را برانگیخت.

اینکه می گوییم مطابق انتظار آمریکا برای صهیونیست ها خوش رقصی کرد به این دلیل است که دونالد ترامپ در شوی انتخاباتی سال گذشته خود در مؤسسه آیپک، شعار انتقال پایتخت رژیم‌صهیونیستی از شهر تل‌آویو به شهر بیت المقدس را داده بود و بالاخره در هفته سپری شده قدس را تحت نام پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت تا پس از آن سفارت آمریکا از تل‌آویو را به آنجا منتقل کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس هم که اصلا معلوم نیست دولت نژاد پرستش آفتاب چند سال بعد را رویت خواهد کرد یا خیر رویداد مذکور را تاریخی خواند و دستور اجرایی انتقال سفارت آمریکا به قدس را به امضا رساند.

اما آنچه تا کنون در صحنه بین الملل اتفاق افتاده این است که؛ ادعای مرکزیت قدس برای صهیونیست ها از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است و گمان نمی رود سفارت هیچ کشوری به ‌این شهر انتقال یابد کما اینکه نمایندگان کشورهای جهان در نشست دیروز شورای امنیت سازمان ملل، اقدام آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس را محکوم کردند و با این اقدام عملا کاخ سفید را در این غائله تنها گذاشتند.

باید گفت، فلسطینی‌ها از دیرباز بیت‌المقدس را پایتخت کشور مستقل خود می‌دانند چرا که انتقال سفارت واشنگتن به بیت‌المقدس عملا به معنای به رسمیت ‌شناختن اسراییل اشغالگر است. تشکیلات خودگردان و گروه‌های سیاسی فلسطینی تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس را مصداق تجاوز از تمام خطوط قرمز دانسته و گفتند، اجازه اجرایی شدن این پروژه شوم را نمی‌دهند.

در همین حال اقدامات یاغی گرایانه دونالد ترامپ در حمایت از ارباب منطقه ای خود یعنی رژیم متجاوز اسراییل از طرف جمهوری اسلامی ایران بی پاسخ نماند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در سالرزو میلاد نبی اکرم اسلام حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی با اشاره به سفارش خداوند به پیامبران و پیروان آن‌ها درباره استقامت و پایداری به‌عنوان شرط پیروزی، بدرستی«آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین و وابستگان به قدرت‌ها را فرعون‌های امروز جهان» توصیف نمودند.

بعلاوه ایشان ادعای دشمنان اسلام درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ناشی از ناتوانی و عجز آن‌ها دانستند و افزودند: «دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد و صهیونیست‌ها با این کار ضربه بزرگ‌تری می‌خورند و فلسطین عزیز بدون تردید سرانجام آزاد خواهد شد».

علاوه بر رییس جمهور، وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به بیت المقدس اشغالی تاکید کرد، دلیل اصلی بهم خوردن ثبات و امنیت خاورمیانه تداوم اشغالگری و حمایت های بی شائبه دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و محروم کردن ملت مظلوم فلسطین از حقوق اولیه خود در تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

اما مجموعه بازخوردها و واکنش های ضد صهیونیستی رهبران جهان در انتقال مضحک پایتخت اسراییل به شهر قدس و نیز خیزش ملت های آزاده در اعتراض به این اقدام نشان می دهد، این خوش خدمتی ترامپ در نهایت به ضرر امپراتوری رو به زوال ایالات متحده منجر خواهد شد.

در اثبات این استدلال همین بس که «یوهان گالتونگ» جامعه شناس نروژی که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را به درستی پیش‌بینی کرده بود در کتاب خود «سقوط امپراتوری آمریکا-پس از آن، چه می‌شود؟» درباره افول شدید قدرت آمریکا در جهان هشدار داده و ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا را عامل ساقط شدن این کشور از ابرقدرتی جهان بشمار آورده است.

کسی چه می داند شاید آینده نگری این پروفسور نروژی که اتفاقات تاریخی زیادی از جمله حملات یازده سپتامبر آمریکا را نیز پیش‌بینی کرده است، زودتر از موعد محقق شود و نسخه ترامپ و صهیونیست ها با از سر گیری موج تازه انتفاضه برای دفاع از پایتخت جهان اسلام، زیر انبوه قلوه سنگ های قیام مردم فلسطین نابود شود.

ناگفته نماند در این میان نباید از راه اندازی یک دیپلماسی فعال در بسیج دولت های مردم سالار برای مقابله عملی با اقدامات صهیونیستی آمریکا غافل ماند چرا که انتفاضه خودجوش مردم فلسطین بیش از پیش نیازمند حمایت ملت های آزاده منطقه و جهان است.

محمدرضا شجاعیان- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها