رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به این‌که نرخ کنونی ارز در بازار مصنوعی نیست، گفت: وضع منابع ارزی کشور مناسب است و جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۳۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ولی‌الله سیف در برنامه زنده نگاه یک شبکه یک سیما درباره بازار ارز با اشاره به این‌که پس از برجام رابطه‌های بانکی وسیعی برای ما ایجاد شد، اضافه کرد: در زمان تحریم حدود 34 بانک در جهان با ما کار می‌کرد، اما اکنون این رقم به 240 بانک رسیده است.

سیف با بیان این‌که یکی از دستاورد‌های جدی دولت یازدهم هم ثبات و آرامش قیمت ارز است، ادامه داد: وضع منابع ارزی ما هم مناسب است و جای نگرانی نیست بنابراین شرایط، مثبت و باثبات است.

وی با تأکید بر این‌که نرخ کنونی ارز در بازار، مصنوعی نیست، اظهار کرد: برخی‌ها شایع می‌کنند که دولت برای جبران کسری بودجه‌اش این کار را انجام می‌دهد که نادرست است و به یاد ندارم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران چنین اقدامی شده باشد.

سیف با اشاره به این‌که یکسان‌سازی نرخ ارز باید زمانی انجام شود که بتواند استمرار پیدا کند و نگرانی و تزلزلی نباشد، تصریح کرد: با وضع موجود که ثبات مناسبی داریم در نخستین فرصتی که فکر کنیم روابط بانکی ما مطلوب است، این کار انجام خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره علت افزایش قیمت سکه خاطرنشان کرد: قیمت سکه به طور معمول از قیمت دلار و قیمت طلا در بازار بین‌المللی تبعیت می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: قیمت سکه از یک میلیون و 430 هزار تومان در حدود سه روز گذشته به یک میلیون و 380 هزار تومان کاهش یافت و این روند ادامه خواهد یافت تا به قیمت واقعی آن برسد.

سیف در ادامه سخنان خود افزود: در بازار داخل در چند وقت اخیر قیمت طلا افزایش نداشت، اما با فاصله قیمت سکه و طلای موجود در آن حباب ایجاد شد که دلیل اصلی آن تقاضای بازار است که باید تامین شود و از طریق بانک کارگشایی و با حمایت بانک مرکزی درحال تامین است.

وی با اشاره به این‌که اکنون با دلار رسما کار نمی‌کنیم، اظهار کرد: حتی قیمت نفت را با یورو دریافت می‌کنیم و ضرورت کار کردن با دلار را از اقتصادمان خارج کردیم و اکنون ارزی که برای ما وجهه غالب را دارد، یورو، درهم امارات، روبل روسیه، لیر ترکیه و ارزهای منطقه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها